Nowy, dynamiczny, zaskakujący. Logitech.

O szwajcarskim producencie komputerowych urządzeń peryferyjnych było przez dłuższy czas dosyć cicho. Teraz rebranding Logitecha ma pomóc zmienić ten stan rzeczy, wzmocnić pozycję na rynku i ożywić świadomość marki.

Pierwsze kroki zmierzające w kierunku realizacji tych założeń prezentują się całkiem nieźle. Logitech zaprezentował nowoczesne logo (opracowane przez agencję DesignStudio z Londynu), które w żaden sposób nie wykorzystuje już dotychczasowej symboliki. Hasło przewodnie tej zmiany również sugerują, że nie będzie to jedynie kosmetyka:

„Wprowadzamy zmiany. Duże zmiany. Nowe logo to tylko początek.”

nowe-logo-logitech

logitech-logo-ewolucja-historia

Firma poprzez nowy branding będzie starała się kreować młody i dynamiczny wizerunek. Proste logo, które posiada jednak element urozmaicenia (litera „g”), jak i żywa kolorystyka na pewno przyczynią się do szybszego osiągnięcia efektu.

nowa-identyfikacja-logitech

nowy-logitech-promocja

Oprócz odświeżonego logo firmy, producent wprowadza również nową markę produktów „Logi”, która będzie identyfikować się własnym znakiem – „skróconym” logo Logitecha. Ma ona zostać nadana produktom z zupełnie nowych obszarów, innych niż dotychczas znane myszki, klawiatury, czy słuchawki. Firma nad nową strategią rozwoju pracowała podobno od 2013 roku. Nie ma co ukrywać, że jest to kawałek czasu, tym bardziej jestem więc ciekaw jakie będą efekty i co nowego pojawi się w jej ofercie.

logo-marka-logi

logitech-nowe-logo-pracownia

Jak dla mnie nowe szaty producenta ze Szwajcarii prezentują się bardzo dobrze. Pasują do branży i budzą ciekawość w stylu „co dalej?”. Podoba mi się prostota nowego znaku i dynamizm identyfikacji. Pomimo użycia wielu barw, wszystko wydaje się być przemyślane i poukładane, a poszczególne elementy są ze sobą spójne. Nie ma chaosu i bałaganu.

nowe-logo-logi-marka-logitech

logitech-torba-nowe-logo

Być może wpływ na tak pozytywne przyjęcie przeze mnie tej modyfikacji ma też fakt, że poprzednie logo, mimo, że oryginalne i rozpoznawalne, wydawało mi się trochę przekombinowane. Nie był to prosty znak. Zwłaszcza w wersjach sprzed usunięcia z niego kolorów. Przez chwilę zastanawiałem się, czy całkowita rezygnacja z sygnetu była dobrym pomysłem, ale raczej nie będę za nim tęsknił. Dla mnie bardzo ciekawie. Teraz pozostaje tylko czekać czym jeszcze zaskoczy nas ta znana marka.

Źródła materiałów i informacji: DesignStudioBrand New, Pure PC