Szukaj

Reklama

Nowa identyfikacja i odświeżone logo marki Budweiser

Reklama

Amerykański browar Anheuser-Busch przeprowadził lifting swojej marki Budweiser odświeżając logo i zmieniając nieco szaty swojego piwa. Zmiany chociaż nieduże, bo znak został „jedynie” spłaszczony i okrojony, są zauważalne.

Na początku warto poruszyć kwestię samej marki Budweiser. Napisałem, że to amerykańskie piwo i może niektórzy uwierzą mi na słowo, a inni stwierdzą, że jestem niepoczytalny, bo Budweiser od zawsze jest czeski. Dla mnie też to było zaskoczenie, że Amerykanie mają swojego Budweisera. Należące do browaru Anheuser-Busch piwo jest inną marką, ale nie do końca niemającą związku z czeskim trunkiem produkowanym przez Budějovický Budvar – Budweiserem Budvar. Więcej o problemach i „wojnie” toczonej przez dwa koncerny przeczytacie na Wikipedii, a ja skupię się na nowym systemie wizualnym amerykańskiego Budweisera.

nowe-logo-budweiser-ab

Przy zestawieniu dwóch wersji logo pierwszą różnicą, która rzuca się w oczy, jest zdecydowany minimalizm nowego wzoru. Pozbyto się wszelkich elementów, które imitowały wypukłości i wielowarstwowość. Z logo zniknęła także korona, a logotyp został nieco zwężony i nie wychodzi już tak wyraźnie poza „etykietę”.

opakowania-budweiser-ab-rebranding

budweiser-ab-butelka

budweiser-puszki-nowe-logo

Nie wiem, czy z tym minimalizmem autorzy (Jones Knowles Ritchie) trochę nie przesadzili. Butelki, czy puszki w nowym wydaniu wyglądają co prawda całkiem ciekawie, ale samo logo nie wymagało moim zdaniem tak radykalnego okrojenia. Tym bardziej, że poprzednie prezentowało się dobrze, a nawet lepiej. „Biedotę” nowego znaku widać najwyraźniej na kuflach, gdzie nie zastosowano innych elementów „maskujących” jak w przypadku puszek, w postaci ornamentów, napisów, itp.

kufle-budweiser-nowe-logo

Trzeba jednak przyznać, że cała identyfikacja wygląda nawet świeżo, chociaż sama siła wizualna marki Budweiser jest w moim odczuciu przytłaczana zbędny elementami. Mam wątpliwość, czy te wszystkie opisy, dopiski i daty są naprawdę niezbędne. Jest to być może jakiś wyróżnik, nawiązujący do pewnej klasyki, ale tak bardzo atrakcyjny? Z jednej strony upraszcza się logo, a z drugiej urozmaica stosowaną identfikację. Dość specyficzne podejście.

budweiser-ab-butelka-rebranding

Rebranding jednego z największych udziałowców w amerykańskim rynku piwnym, sprowadził logo marki do bardzo prostego (czy nie za bardzo?) znaku. Jednak samo logo to nie wszystko. Wraz z nim Budweiser otrzymał nową, odświeżoną, ale i trochę przesyconą identyfikację. Mimo wielu elementów graficznych umieszczonych na opakowaniach, autorom udało się zachować względną przejrzystość, jednak sądzę, że sama nazwa marki mogłaby zostać mocniej zaakcentowana.

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze