Szukaj

Reklama

Nowe logo Opera Australia

Opera Australia jest australijską operą narodową występującą przed wszystkim w znanym gmachu opery w Sydney, ale także innych miastach tego kraju-kontynentu. Niedawno zmieniona została identyfikacja wizualna tej organizacji.

rebranding-opera-australia

Niektórzy mogą się zastanawiać po co pisać o czymś, co zmienia się na drugim końcu świata i o czymś, co tak naprawdę mało kto będzie mógł zaobserwować. Ano m.in. dlatego, że warto podkreślać i chwalić dobre rebrandingi, nawet gdyby miały one miejsce na Grenlandii, czy w Lesotho. A przede wszystkim dlatego, że z dobrych zmian warto brać przykład. A zatem zapraszam na krótkie przedstawienie.

nowe-logo-opera-australia

Co mnie aż tak zachwyciło w nowym logo Opera Australia? Po pierwsze minimalizm, po drugie minimalizm, a po trzecie prostota formy. Jest to logo przemyślane i bardzo dobrze wykonane, które zaprojektowała agencja Interbrand z Sydney (tak jak i całą identyfikację).

warianty-logo-opera-australia

Bardzo prosty, ale jakże wymowny i schludny projekt, którego największym atutem moim zdaniem jest olbrzymia elastyczność i szerokie możliwości wykorzystania logo do wzbogacenia pozostałych elementów identyfikacyjnych. Najlepszym tego przykładem są projekty biletów, czy broszur opery.

nowe-bilety-opera-australia

I chociaż nie do końca podoba mi się czcionka uzupełniająca, widoczna na folderach promocyjnych, to uważam, że bardzo ładnie się komponuje z całą resztą. W dodatku „ucięcie” lewych krawędzi liter sprawia ciekawe wrażenie, jakby tytuł dopiero co wysunął się przed nasze oczy zza białej zakładki.

broszury-opera-australia

Moją uwagę przyciągnęły także połówki liter „O” i „A” wraz z zaczerpniętymi z logo pionowymi kreskami. Bardzo podoba mi się pomysł umieszczania między nimi najważniejszych postaci reklamowanej sztuki. Dzięki temu postacie z konkretnych przedstawień stają się niejako częścią samego logo.

nowa-identyfikacja-opera-autralia

Rebranding bardzo pozytywny, wprowadzający świeżość i profesjonalizm w miejsce dotychczasowego barwnego chaosu wizualnego. Nowe logo Opera Australia jest kolejnym przykładem tego, że identyfikacje wizualne już dawno przestały być jedynie domeną przedsiębiorstw, a stały się przedmiotem zainteresowania różnych innych instytucji, w tym organizacji kulturalnych. Na szczęście także i w Polsce można znaleźć wiele przykładów na potwierdzenie tej tezy.

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze