Nowe logo w Słupsku

Nie wiem czy pamiętacie dobrze mój artykuł o rebrandingu Wilków Morskich, ale padły tam wtedy „prorocze słowa” o tym, iż kilku innym klubom również pilni przydałaby się zmiana logo, w tym właśnie Czarnym ze Słupska. I oto się spełniły, gdyż od dwóch tygodni Energa Czarni Słupsk mają swój nowy znak.

rebranding-energa-czarni-slupsk

Polska koszykówka naprawdę odżywa pod względem wizualnym. W trakcie pisania tego artykułu w sieci pojawiła się także informacja, iż logo i nazwę zmienia także zespół z Torunia, ale o tym innym razem. Tutaj chciałbym przedstawić po krótce bardzo ciekawą zmianę Energi. Nowe logo jest nowoczesne, a jednocześnie zachowuje tradycję poprzez ciągłość symboliki. Wszystko to zostało uchwycone przez projektanta w bardzo estetyczny sposób.

nowe-logo-energa-czarni-slupsk

Czy zmiana jest rewolucyjna? Moim zdaniem jak najbardziej. Tym co łączy nowy wzór z poprzednim jest wizerunek pantery i oczywiście nazwa, ale poza tym mamy do czynienia z zupełnie różnymi projektami, nową kolorystyką i stylem, który nawiązuje do tego charakterystycznego koszykarskiego designu. W logo występują łącznie cztery kolory, które jednak zdecydowanie lepiej niż poprzednie się ze sobą komponują. Zrezygnowano z fioletu i pomarańczy (nawiązujących do kolorów marki Energa – sponsora tytularnego) na rzecz czerni, czerwieni i bieli. Uzupełnienie stanowi barwa szara, która wydobywa poszczególne kształty.

nowe-logo-energa-czarni-warianty

Logo jest przejrzyste i dynamiczne. Cieszy mnie również pewne od-uzależnienie od sponsora, mimo iż nie jest ono całkowite. Rezygnacja z „obcej” kolorystyki przywraca moim zdaniem klubowi w pewnym stopniu własną tożsamość. Szkoda tylko, że w samym logo nadal występuje nazwa przedsiębiorstwa energetycznego. Jakoś nie jestem zwolennikiem tego typu nazw sportowych.

energa-czarni-slupsk-nowe-koszulki-logo

nowe-logo-czarni-slupsk-koszulki

Nowe logo Czarnych Słupsk jest świetnym projektem stworzonym przez Kamila Doliwę, które powinno służyć klubowi przez długi czas. Bardzo cieszy mnie, że kolejna sportowa organizacja w naszym kraju postanowiła zainwestować w swój wizerunek i markę. Oby ta inwestycja przyniosła klubowi same korzyści, czego szczerze życzę. Więcej o zmianie można przeczytać na stronie klubu tutaj, a zobaczyć na profilu autora tutaj.

Materiały pochodzą ze strony klubu i profilu Behance autora

PODZIEL SIĘ
Krzysztof Karaś
Twórca Branding Monitor, miłośnik logo, projektant grafiki użytkowej, zajmuje się brandingiem oraz marketingiem. Opisuje i analizuje zmiany w świecie marek. Branding i marketing traktuje nie jak sztukę, ale jak rzemiosło i praktyczne narzędzia do osiągania konkretnych celów.