Szukaj

Reklama

Rebranding oscarowej Akademii

AMAPS, czyli Academy of Motion Picture Arts and Sciences, czyli w wolnym tłumaczeniu na polski (wg Wikipedii) Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej rozpoczęła jeszcze przed nowym rokiem swój rebranding.

rebranding-logo-ampas

AMPAS znana jest przede wszystkim z corocznej gali wręczania Oscarów, najważniejszej bodajże nagrody w dziedzinie kinematografii, a na pewno najbardziej prestiżowej. Nowe logo amerykańskiej akademii pomimo dosyć znaczących zmian nie wydaje się być rewolucyjnym tworem. Zachowano swego rodzaju ciągłość identyfikacyjną, chociażby poprzez użycie podobnej kolorystyki, czy tego samego motywu statuetki.

nowe-logo-ampas

Nowe logo AMPAS wydaje się trochę bardziej minimalistyczne i wyraźniej wpisujące się w aktualne trendy w designie. Uproszczeniu ulega nie tylko typografia logotypu, ale również kolorystyka. Nowe logo przypadło mi do gustu także dlatego, że w moim odczuciu lepiej akcentuje słowo „Academy”. We wcześniejszej wersji zastosowano po prostu powiększenie wyrazu, które nie wyglądało zbyt atrakcyjnie. W nowym wydaniu czcionka wyrazu jest minimalnie grubsza od reszty nazwy, ale dodatkowo sygnet układa się w literę „A”, dzięki zastosowaniu trójkątnego, a nie jak dotychczas owalnego tła dla popularnego Oscara. O tym co przedstawia figurka i skąd się wzięła jej nazwa można poczytać na Wikipedii w artykule o Nagrodzie Akademii Filmowej.

elementy-nowej-identyfikacji

koperta-logo-ampas

projekty-okladek-magazynu-ampas

Litera w sygnecie znalazła zastosowanie nie tylko w oficjalnym logo AMPAS, ale ma również swoje ciekawe kompozycje.

logo-oscars

nowy-symbol-logo

W nowym znaku podoba mi się jego świeżość, która jednocześnie kontynuuje wcześniej obrany kierunek. Przedstawiony projekt jest dowodem na to, że do odświeżenia logo nie jest konieczne jego totalne przeprojektowanie. Wystarczą umiejętnie przeprowadzone zmiany, które nie zaburzą postrzegania tego, do czego odbiorcy zdążyli się już przyzwyczaić, a jednocześnie wprowadzą nową jego jakość. Wydaje mi się, że ten rebranding można ocenić jako pozytywny. Pomimo uproszczenia znaku, nie zatracił on swojej tożsamości, a co więcej – mam wrażenie, że nawet znacznie lepiej ją podkreśla.

Reklama Statuetka z grawerem może wyróżnić także Twoją organizację lub wydarzenie. Sprawdź na zagrawerowani.pl
Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
2 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze