Szukaj

Reklama

ZPOW Kotlin przeprowadza rebranding Kotlińskiego Specjału

Rebranding Kotliński Specjał

Producent przetworów ZPOW Kotlin postanowił odświeżyć swoją markę Kotliński Specjał przeprowadzając zmiany w strukturze produktów, a przy okazji odziać je w nowe szaty. Zakres działań jest jednak szerszy niż tylko to, co widać gołym okiem.

Kotliński Specjał miał być synonimem polskiego, tradycyjnego smaku prosto z pomidorowego zagłębia. Mimo, że marka jest kojarzona głównie z ketchupem i koncentratem pomidorowym, producent zdecydował się rozszerzyć asortyment spod tego znaku także na inne wyroby. Stąd pod nowym logo marki znajdziemy teraz także przetwory warzywne. Warto też dodać, że przeprowadzany rebranding ma jeszcze na celu wyraźniejsze zaznaczenie odrębności od marki Kotlin, która w 2011 roku została przejęta przez Maspex i od tamtego czasu nie ma już nic wspólnego z kotlińskim ZPOW-em. Pracy nad nową identyfikacją wizualną podjęła się agencja PND Futura, której powierzono opracowanie odświeżonego desingu.

Nowe logo Kotlińskiego Specjału

Nowe logo Kotlińskiego Specjału, to zdecydowanie świeższa, lecz zachowująca wiele wspólnych elementów wersja dotychczasowego wzoru. Nowy znak wydaje się być trochę „lżejszy” w odbiorze, a usunięcie tła zza logotypu nadało mu więcej przejrzystości. Mógłby on jednak wyglądać jeszcze lepiej, gdyby data powstania marki/firmy została z projektu albo wyeliminowana, albo przedstawiona w lepiej komponujący się sposób. Niestety „od 1928 r.” jest tak malutkie, że staje się kompletnie niewidoczne nawet na wizualizacjach całkiem rozsądnych rozmiarów. Proporcje między tym elementem, a resztą znaku zostały całkowicie zaburzone, przez co rok powstania tylko drażni oko i nie wnosi żadnej wartości w całą konstrukcję.

Stare opakowania Kotliński Specjał

Z rzeczy podobnych pozostał natomiast układ liternictwa i częściowo kolorystyka. Nadal ważniejszym składnikiem marki pozostaje przymiotnik „Kotliński” przedstawiony dużym, wyraźnym, ale wyprostowanym już krojem. „Specjał” utrzymał zaś nie tylko swoją pozycję w konstrukcji, ale również stylistykę, która ma zdecydowanie więcej wspólnego z dotychczasowym jego przedstawieniem, niż w przypadku pierwszej części nazwy.

Wielkiej rewolucji nie przeprowadzono też w odniesieniu do kolorystyki. Barwy są co prawda bardziej stonowane i ciemniejsze, ale projekt został utrzymany w zielono-czerwonej palecie, z której pozbyto się jedynie, i aż, koloru żółtego. Myślę jednak, że pomimo wyraźnych różnic możemy ze spokojnym sumieniem mówić o pewnej ciągłości przekazu.

Nowy Kotliński Specjał

Nowe logo Kotliński Specjał

Nowe produkty marki Kotliński Specjał

Na potrzeby artykułu autorzy udostępnili również kilka wizualizacji nowych opakowań produktów. Pojawiają się na nich etykiety, na których logo zostało wkomponowane w ustalony akcent graficzny, przyjmujący różne odcienie dla danych kategorii produktowych. Zabieg ten nie jest oczywiście niczym odkrywczym, ale pozwala uporządkować architekturę marki w oczach odbiorców. Przynajmniej takie są założenia jego wykorzystania. Projekty opakowań specjalnie mnie nie urzekają, lecz na pewno prezentują się przejrzyściej i estetyczniej, niż te stosowane do tej pory. W porównaniu z nimi wyglądają bardziej świeżo, chociaż nie wydaje mi się, żeby wyróżniały się na tle konkurencji. Powiedziałbym raczej, że próbują ją dogonić, niż wybić się na pozycję lidera.

Rebranding Kotlińskiego Specjału, to nie tylko zmiany wizualne, ale przede wszystkim korekta struktury marki i realizowanej działalności. W wyniku tej restrukturyzacji firma poszerza swoje portfolio produktów, ale wprowadza również w życie odnowioną identyfikację. Uważam, że wdrażany projekt w stosunku do tego, co mieliśmy dotychczas, wprowadza trochę świeżości, jednak nie jest dla mnie na tyle atrakcyjny, abym mógł się nim zachwycić. Wygląda to wszystko przyzwoicie, lecz są w nowej identyfikacji elementy (z logo na czele), które jeszcze raz bym przemyślał.

Źródła: Newseria Biznes, PND Futura

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze