Szukaj

Reklama

Agencja Semahead przeprowadziła rebranding

Reklama

Agencja marketingu internetowego Semahead należąca do Grupy Interia.pl przeprowadziła rebranding swojej marki odświeżając własną identyfikację wizualną z logo i stroną internetową na czele. Z pozoru nowy wzór jest bardzo podobny, ale trochę różnic jest.

rebranding-nowe-logo-semahead

Lubię takie rebrandingi, w których z punktu widzenia przeciętnego konsumenta na pierwszy rzut oka nic się nie zmienia, ale drobne modyfikacje jakich się w takich przypadkach dokonuje wpływają jednak na poprawę odbioru logo. Myślę, że to tej grupy można śmiało zaliczyć zmianę dokonaną właśnie przez Semahead.

Główną przyczyną, z powodu której wiele osób może nie dostrzec tego odświeżenia jest kolorystyka, bardzo podobna symbolika i praktycznie taki sam układ elementów w obydwóch znakach. Jeśliby nie zestawiać starego i nowego logo Semahead bezpośrednio obok siebie, myślę, że całkiem spora liczba osób (nie zajmujących się grafiką użytkową) miałaby problem ze wskazaniem różnic między nimi. No dobrze, to co w takim razie się zmienia? Po pierwsze styl. Nowe logo agencji wydaje mi się jakieś łagodniejsze, delikatniejsze. Zastosowano w nim bardziej opływowe kształty, może nie symbolu (bo bardziej się nie dało), ale na pewno liternictwa. Wydaje mi się, że zastosowano font Dax, który dodatkowo zmodyfikowano poprzez przycięcie od góry liter „h” i „d”. Osobiście jakoś nie bardzo jednak przepadam za tym krojem. Nie wygląda on tutaj najgorzej, ale dla mnie rewelacją też żadną nie jest.

nowe-logo-semahead

Pozostając jeszcze przy logotypie, zwróćcie także uwagę na to, że w nowym logo wytłuszczona została inna jego część składowa. Po wcześniejszym nacisku na „SEM”, teraz przyszedł czas na to, aby podkreślić, że spółka jest „na przodzie”, prawdopodobnie całej stawki internetowych agencji, wyróżniając słowo „ahead”. Ale równie dobrze może się to odnosić do skuteczności podejmowanych działań, w efekcie których strony klientów znajdują się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwań.

Kolejną różnicą, chyba najwyraźniejszą, jest symbol. Widać, że pomimo utrzymania zamysłu okręgów symbolizujących prawdopodobnie tarczę i celność, zmieniło się wiele. Całkowicie pozbyto się granatowego koloru z centrum sygnetu, zastępując go białym tłem. Pozbywając się jednego elementu, zmieniła się przez to również liczba i układ okręgów. Oczywiście wyraźnie rzuca się w oczy także rozmiar symbolu, który otrzymał większą wysokość niż logotyp. Został on dzięki temu wyraźnie podkreślony, dzięki czemu nie znika gdzieś w całym znaku i pozostaje dobrze widoczny.

nowa-strona-semahead-rebranding

Taką najmniej wymagającą zmianą, a najbardziej chyba widoczną jest usunięcie dopisku spod całego logo. Działanie bezsprzecznie na plus, które zdecydowanie poprawia czytelność i przejrzystość zaprezentowanego projektu. Wszystkie te różnice są jednak tylko składowymi tworzącymi cały obraz nowego wzoru logo Semahead. Jak więc wypada on w całości? To każdy oceni już sam, natomiast osobiście mam mieszane uczucia.

Uważam, że nowe logo Semahead jest na pewno znakiem o zdecydowanie lepszej czytelności i przejrzystości. Proporcje elementów zostały dobrane stosunkowo dobrze i na pewno nie ma tutaj efektu zanikania symbolu, który był wcześniej zdominowany przez logotyp. Nowy projekt wygląda także bardziej nowocześnie, co na pewno jest jedną z najistotniejszych rzeczy w działalności internetowej. Z drugiej strony nie bardzo podoba mi się użyty krój pisma, który jest niby opływowy, a jednocześnie bez pardonu traktuje odbiorcę ostrymi kantami. Font Dax wydaje mi się jakiś niewykończony, żeby nie powiedzieć niedorobiony. Myślę, że można było w tym przypadku poszukać jakiegoś bardziej atrakcyjnego kroju. Może jest to jednak tylko moje osobiste odczucie, gdyż nie przepadam za tą czcionką (fontem). Cały rebranding Semahead na pewno można ocenić pozytywnie. Sporo rzeczy się poprawiło i przyrównując stan dotychczasowy z nowym, nie mam wątpliwości które logo jest lepsze. Problem pojawia się z oceną atrakcyjności samego tylko nowego logo. Niby jest świeżo, estetycznie, minimalistycznie i nowocześnie, a jednak coś w tym znaku gryzie. Logotyp.

Skomentuj artykuł