Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

ALDI wprowadza nową markę własną napojów funkcjonalnych

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Dodają energii, uzupełniają witaminy, zapewniają nawodnienie, wspierają w dbaniu o zdrowy wygląd – napoje funkcjonalne przestały być już wyłącznie domeną sportowców, coraz częściej lądują w koszyku podczas codziennych zakupów. Szansę na rozwój marki własnej w tym sektorze postanowiło wykorzystać ALDI Polska. Sieć wprowadziła na rynek dwie wersje wód witaminowych i napojów izotonicznych pod marką RIVER Sport. Klienci już zdążyli je pokochać - od debiutu sprzedaż produktów RIVER Sport dla poszczególnych indeksów w skali tygodnia sięgała 20 000!

Jesteśmy pierwszym krajem z grupy ALDI Nord, który wprowadza do sprzedaży napoje funkcjonalne marki własnej. Cieszymy się, że możemy „przetrzeć szlaki”  i mamy nadzieję, że sukces na rynku polskim zachęci kolejne kraje do  podobnych działań. Analiza rodzimego rynku w tym segmencie sprawiła, że postanowiliśmy rozszerzyć nasz asortyment, wprowadzając do sprzedaży River Sport. To realna odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz częściej sięgają po izotoniki i oczekują, że napój będzie gasił pragnienie, ale również dostarczał im dodatkowych korzyści – mówi Paweł Czeluśniak, kierownik kategorii ALDI Polska. – Wiemy też, że ogromne znaczenie dla konsumentów ma wysoka jakość i dyskontowe ceny, a to cechy, które definiują marki własne ALDI, dlatego postanowiliśmy powalczyć o ten przysłowiowy „kawałek tortu” – dodaje.

W najnowszej ofercie ALDI znajdziemy dwa rodzaje napojów sportowych oraz wody witaminowe w dwóch różnych smakach do wyboru. W przypadku napojów izotonicznych są to: smoczy owoc i multifruit – oba w pojemności 750 ml. Wody z dodatkiem witamin mają natomiast pojemność 550 ml i wersje smakowe czerwone winogrona z pitają oraz cytryna i pomarańcza. Każda z nich zawiera odpowiednio dobrany kompleks witamin i minerałów, jak np. cynk, niacyna, magnez czy witaminy B6 i B12.

Jak podkreśla Paweł Czeluśniak, nowe produkty cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Już na samym starcie kampanii RIVER Sport sprzedaż sięgała 20 000 produktów dla poszczególnych indeksów w skali tygodnia, a kolejne tygodnie wykazywały tendencję wzrostową.

O pozytywnym odbiorze naszych nowości mogą świadczyć też wyniki testów wewnętrznych przeprowadzonych przez ALDI na własny użytek. Blisko 70% testerów zadeklarowało, że uwzględni napoje RIVER przy planowaniu kolejnej aktywności, a 84% poleci produkt znajomym.  Aż 92% było przy tym zdania, że osoby uprawiające sport powinny spróbować serii produktów RIVER Sport – wyjawia Czeluśniak.

Premierze marki River Sport towarzyszą dodatkowe działania marketingowe wspierające także aktywność fizyczną Polek i Polaków. Moc energii zawartej w napojach RIVER Sport mogą poznać m.in. członkowie RUN Clubu, inicjatywy Jana Bonieckiego, która zrzesza miłośników biegania. – Odpowiednie nawodnienie w sporcie odgrywa kluczową rolę, szczególnie, gdy zbliżają się ciepłe miesiące i woda z naszego organizmu znika zdecydowanie szybciej. Jesteśmy bardzo wdzięczni za to, że ALDI dołączyło do grona naszych partnerów i wspierają nas w robieniu tak fajnych rzeczy dostarczając napoje River – podkreśla Jan Boniecki, organizator RUN Club.

W najbliższych miesiącach produkty RIVER Sport będą wspierać również przedstawicieli drużyn ALDI w Poland Business Run oraz uczestników Biegu „Katowice tętnią dobrem vol.4” w Chorzowie. Już od 16.06. napoje River Sport dostępne będą w ofercie dyskontera w okazyjnej cenie 2,49 zł.

 Launchowi marki towarzyszy kampania reklamowa w kanałach własnych ALDI, która obejmuje POS, gazetki promocyjne, social media, kreatywną wysyłkę produktową, a także szereg działań wewnętrznych dla pracowników. Koncepcję komunikacyjną opracował zespół własny ALDI, za kreacje odpowiadają agencje OPUS B oraz Grupa Freundschaft. Więcej na www.aldi.pl

* * *
O ALDI POLSKA
ALDI w Polsce posiada ponad 370 sklepów i zatrudnia ponad 4800 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.  ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w ośmiu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.

Źródło informacji: ALDI Polska
Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Branding newsy