Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Amerykański Verizon przechodzi rebranding. Marka zmienia logo i przekaz

Udostępnij ten artykuł

Rebranding i nowe logo Verizon 2024
Największy amerykański operator i dostawca usług telekomunikacyjnych, firma Verizon przechodzi rebranding. Po prawie 24 latach z logo marki znika charakterystyczny element, który przez lata kształtował jej przekaz.

Ewolucja i podróż w nowe strony

Chociaż firma pozostaje w Stanach Zjednoczonych największym dostawcą bezprzewodowych usług telekomunikacyjnych, oferta korporacji w ostatnich latach ewoluowała w kierunku usług powiązanych z mediami i rozrywką. Verizon poprzez nową komunikację wizualną chce mocniej to podkreślić.

Rebranding Verizon to zatem nie tylko chęć unowocześnienia wizerunku i odświeżenia identyfikacji wizualnej. Proces jest przede wszystkim działaniem mającym na celu zmianę odbioru i repozycjonowanie marki.

Dzięki przeprowadzonym zmianom w strategii i kreacji, koncern planuje budowę wizerunku, kojarzącego się w większych niż dotychczas stopniu z mediami i technologiczną rozrywką. Bezprzewodowa telekomunikacja i swoboda połączeń z innymi ludźmi w przekazie marketingowym pozostaje, jedna dla Verizon równie ważny staje się świat nowoczesnych mediów.

Nowe logo ma być bardziej energiczne i wyraziste

Kolejnym argumentem za przeprowadzoną zmianą była również chęć posiadania bardziej rozpoznawalnego znaku. Dotychczasowy, czarny logotyp z drobnym czerwonym akcentem został uznany za zbyt monotonny, jałowy i niewyróżniający się. W tym celu opracowano logo, które bazując na czerwonej barwie, ma lepiej komunikować energiczny i wyrazisty charakter firmy.

Nowe logo Verizon 2024
Nowe logo Verizon 2024 - wersja uproszczona
Nowe logo Verizon 2024 - ciemne tło

Nowy wzór będzie wykorzystywany w różnych wariantach, a podstawową wersją stał się czerwony logotyp z żółtym rozbłyskiem na literze „V”, który znajduje odniesienia do płomienia, energii i pozytywnych emocji, z jakimi chce być kojarzona marka.

Odświeżona paleta barw wprowadza w markę więcej życia i dynamiki, które mają wspierać łatwiejsze jej zapamiętywanie oraz przedstawiać ją jako nowoczesną firmę, wpisującą się w dzisiejszy świat komunikacji i rozrywki.

Typografia bez zmian

Typografia znaku nie uległa zmianie i nadal jest to bezpieczny, stosowany przez Verizon od długiego czasu Neue Haas Grotesk. Liternictwo wprowadzone 9 lat temu przy okazji ostatniego rebrandingu, zawładnęło praktycznie całą komunikacją wizualną Verizon.

Według Ricardo Aspiazu, wiceprezesa ds. kreacji i marki Verizon, krój stosowany przez tak długi czas stał się znakiem rozpoznawczym firmy, a ponadto jest bardzo funkcjonalny, dlatego nie zdecydowano się na jego wymianę. Szwajcarski font nadal będzie więc służył amerykańskiemu operatorowi zarówno w logo, jak i reszcie systemu wizualnego.

24-letni symbol do kosza

Mimo wielu podobieństw i kontynuacji pewnej linii stylistycznej, w logo Verizon zaszły też poważne zmiany. Do takich na pewno należy całkowita rezygnacja z elementu obecnego w tym znaku przez ponad 20 lat. Mowa o charakterystycznym symbolu zaznaczenia w kształcie litery „V”.

Porównanie logo Verizon z 2000 i 2015 roku
Logo Verizon z 2000 (z lewej) i 2015 roku (z prawej).

Wzór ten został wprowadzony w 2000 roku i przetrwał prawie ćwierć wieku w dwóch różnych formach. Czerwony „checkmark” ewoluował, ale od początku miał symbolizować słuszność wyboru czy niezawodną bezprzewodową łączność. Pod koniec 2015 roku jego pozycja w znaku została zmieniona i przestał być dominującym elementem konstrukcji, by po prawie dekadzie, całkowicie z niego zniknąć.

Checkmark zastąpiony blaskiem nowych możliwości

Najnowsza odsłona amerykańskiego logo nie posiada już tego elementu. Nowym wyróżnikiem logo Verizon oraz motywem wiodącym odświeżonej tożsamości wizualnej stała się litera „V”, ozdobiona wydobywającym się z niej żółtym blaskiem.

To energetyczne „V” będzie wykorzystywane zarówno w znaku, jak również w roli samodzielnego symbolu. Za jego pomocą firma chce budować swój nowy obraz marki, która nie tylko w niezawodny sposób łączy ludzi, ale może być także portalem do dynamicznego świata nowoczesnych mediów.

Plakaty z nowym logo Verizon i symbolem V
Rebranding Verizon 2024 - plakaty z nowym logo

Verizon powalczy z Netflixem?

Być może z tego powodu praktycznie natychmiast po prezentacji rebrandingu, w sieci zaczęły pojawiać się skojarzenia nowego znaku Verizon z logo znanego medialnego giganta. Internauci wskazali na stylistyczne podobieństwo „wstążki” litery „V” do logo Netflixa, a więc marki osadzonej w świecie, w którym swoją obecność mocniej chce zaznaczyć telekomunikacyjny operator.

Podobieństwo znaków Verizon i Netflix
Internauci zasugerowali stylistyczne podobieństwo między nowym logo Verizon a znakiem Netflix.

Mark Wilson z portalu Fast Company zasugerował nawet, że w kontekście strategii rozwoju koncernu Verizon, który ewoluuje w kierunku firmy medialnej, zastosowany zabieg może chociażby na poziomie podświadomych skojarzeń ułatwić operatorowi wizerunkowe zbliżenie się do branży filmowego potentata.

Kierownictwo koncernu zaprzecza jednak, aby tego typu podejrzenia były jakkolwiek zasadne i zapewnia, że znaki, stylistyka, jak i koncepcja komunikacji marki, nie ma z Netflixem nic wspólnego.

Verizon w USA i Polsce

Verizon to największy w Stanach Zjednoczonych operator telefonii komórkowej. Jako właściciel infrastruktury oraz dostawca rozwiązań technologicznych, świadczy swoje usługi w różnym zakresie zarówno konsumentom, jak i klientom biznesowym. Jedna ze spółek koncernu, Verizon Connect, działa także na polskim rynku dostarczając rozwiązania z zakresu monitorowania pojazdów i zasobów poprzez GPS.

Źródło: Verizon, Fast Company
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News