ALD Automotive i LeasePlan zmieniły się w Ayvens
Ayvens to globalna firma powstała w ubiegłym roku w wyniku globalnego przejęcia LeasePlan przez ALD Automotive. Oba podmioty, cieszyły się ponad 60-letnią działalnością na rynku mobilności, a w Polsce były obecne od przeszło 20 lat.
Integracja przyniosła ze sobą nie tylko zmiany organizacyjne, które dotknęły prawie 16 tysięcy pracowników obu przedsiębiorstw, zatrudnionych w 42 krajach i zarządzających flotą ponad 3,4 miliona pojazdów, ale także utworzenie zupełnie nowej marki.
Pod nowym szyldem nadal świadczone będą usługi dobrze znane klientom ALD Automotive i LeasePlan, czyli wynajem długoterminowy samochodów, subskrypcje, zarządzanie flotą czy wynajem pojazdów używanych o udokumentowanej historii użytkowania.
Droga, postęp, komfort
Nowa nazwa Ayvens to połączenie trzech słów, z którymi firma chce być kojarzona wśród swoich odbiorców.
– Nazwa firmy “Ayvens” powstała z inspiracji 3 słów: way – droga, przywództwo, advance – postęp, innowacje oraz heaven – brak problemów, komfort. Taką marką chcemy być dla naszych pracowników, klientów i partnerów – mówi Anna Wiśniewska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Ayvens Poland.
Logo Ayvens z ukrytą symboliką
Podobne wartości starano się wpleść również w nowe logo tworzonej marki. Agencja Dragon Rouge, która jest odpowiedzialna za przygotowaną kreację i branding Ayvens, opracowała znak bazujący na dwóch podstawowych elementach – sygnecie i logotypie. W konstrukcji zaszyte zostały odniesienia do przywództwa, siły i rozwoju.
Dla podkreślenia własności i wzmocnienia wizerunku nowej marki, w logo Ayvens stosowany będzie także dopisek wskazujący na przynależność przedsiębiorstwa do światowej korporacji Societe Generale Group.
Komunikacja zrównoważonej mobilności
Proces kreowania wizerunku będzie wspierać również nowa identyfikacja wizualna. Prosta, nowoczesna i przyjemna dla oka stylistyka wraz z paletą barw inspirowaną środowiskiem naturalnym ma oddawać istotę mobilności.
Ponadto nacisk położony na prezentowanie radości, pięknych chwil i przemieszczania się jako codziennej aktywności, to elementy za pomocą których marka chce wyjść poza tradycyjny wizerunek firmy leasingowej, pozycjonując się jako lider lepszej mobilności.
W zadaniu tym pomagać ma także nowe hasło Ayvens, którym jest „Better with every move”. Przyjęte motto wyraża misję firmy, którą jest ciągłe doskonalenie i dostarczanie lepszej, zrównoważonej mobilności.
Jedna marka Ayvens na wszystkich rynkach
Wprowadzenie nowej marki Ayvens do wszystkich krajów, w których działały ALD Automotive i LeasePlan rozpoczęło się w 2024 roku. Nowa tożsamość wizualna jest używana w stosunku do wszystkich partnerów i we wszystkich segmentach klientów, do których należą korporacje, firmy MŚP, przedsiębiorcy oraz indywidualni konsumenci.
Źródła: Ayvens, Dragon Rouge