Wizualne odświeżenie
Zmiany wizualne marki Bakalland to element rebrandingu, którego celem jest odmłodzenie i odświeżenie brandu. Podjęte działania mają także wspomóc nową komunikację brandu, która będzie skupiona na podkreślaniu aspektów bakalii i batonów jako zdrowych, naturalnych i smacznych przekąsek.
Nowe logo Bakalland zyskało delikatnie zmienioną, bardziej minimalistyczną formę. Szeryfową typografię zastąpiono prostszym liternictwem z mocnym zaakcentowaniem pierwszej i ostatniej litery. Zrezygnowano także z białej obwódki i uproszczono konstrukcję w taki sposób, aby odpowiadała współczesnym trendom projektowym.
Oprócz nowego znaku, producent wprowadza do użytku całkowicie przeprojektowaną identyfikację wizualną i nowe opakowania. Dotychczasowa paleta barw bazująca na pastelowym odcieniu żółtego koloru została zastąpiona mocniejszym i bardziej wyrazistym wariantem tej samej barwy. W założeniu ma on poprawić wyrazistość marki i zwiększyć widoczność produktów na sklepowych półkach.
Nowe hasło i kampania
Częścią rebrandingu Bakalland jest także nowe hasło marki i skupiona wokół niego kampania promocyjna. Producent planuje konsekwentnie budować wizerunek wokół sloganu „JESZ, co dobre”, wykorzystując do tego celu różne kanały komunikacji, z dużym naciskiem na social media oraz influencerów.
Do przeprojektowania marki i obsługi kampanii rebrandingowej zaangażowano między innmi agencje Przestrzeń, GPD Agency, Starcome, Czteryczwarte oraz HacketHamilton.
Źródło: Bakalland