Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Bolt odświeża wizerunek. Nowa identyfikacja wizualna ma wspomóc globalną ekspansję

Udostępnij ten artykuł

Rebranding Bolt - nowa identyfikacja wizualna 2025
Bolt zaprezentował odświeżoną identyfikację wizualną. Zmiany w najmniejszym stopniu dotknęły logo. Cała reszta wizualnej tożsamości - od kolorystyki, przez stylistykę, ilustracje, aż po typografię uległy znaczącej metamorfozie. Przeprowadzone odświeżenie wynika z planów dynamicznej ekspansji firmy na kolejne rynki.

Nowa kolorystyka i typografia Bolt

Firma wprowadziła odświeżoną paletę barw, tłumacząc to chęcią zapewnienia spójności kolorów w przestrzeniach cyfrowych i fizycznych. Odcień zieleni na pojazdach Bolta i torbach kurierskich jest tożsamy z tym, który można zobaczyć w aplikacji czy na stronie internetowej. Do palety wprowadzono również ciemniejszy odcień zieleni, który ma poprawić kontrast i czytelność komunikacji. Modyfikacja barw wpłynęła także na odcień, którym przedstawiane jest logo marki.

Ponadto w ramach odświeżenia identyfikacji wizualnej zmieniono firmowy krój pisma, z dotychczasowego Euclid na Inter, a więc font wspierany przez Google, obsługujący ponad 990 języków.

Trójwymiarowe ilustracje odmieniają stylistykę marki Bolt

Zauważalną zmianę przeszły też ilustracje wykorzystywane w komunikacji marki. Dotychczasowe płaskie obrazy zostały zastąpione formami 3D. Nowa stylistyka Bolt została wypracowana wspólnie z ilustratorką Naydine Bosman. Materiały utrzymane w przyjętej palecie kolorów cechują się większą dynamiką, głębią i wszechstronnością.

Ustandaryzowane dźwięki Bolt

Kompleksowe podejście do budowania marki wymaga kreowania wizerunku w różnych przestrzeniach, dlatego Bolt stworzył także nową tożsamość dźwiękową, nazwaną „Qui”. Zestaw dźwięków, inspirowany odgłosami miast na całym świecie, oparto na śpiewie ptaków, odgłosach silników, klaksonach i gwarze rozmów. Kompozycje mają oddawać atmosferę, w której każdego dnia klienci Bolt korzystają ze świadczonych usług mobilności.

Nowa identyfikacja wizualna Bolt - logo
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - ikona aplikacji
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - plakat i logo
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - outdoor
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - promocja marki
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - plakat
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - reklama
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - samochód
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - ilustracja
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - ilustracje
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - ilustracje
Nowa identyfikacja wizualna Bolt - stylistyka
Nowa identyfikacja wizualna Bolt Food

Globalny rozwój wymaga wizualnej spójności

Odświeżenie identyfikacji wizualnej Bolt to kompleksowy proces, którego celem jest ujednolicenie wizerunku i przygotowanie marki na dalszą ekspansję. Zastosowane zmiany nie tylko poprawiają estetykę, lecz standaryzują również komunikację oraz poprawiają spójność systemu, będącą kluczowym wymogiem do budowania rozpoznawalnej tożsamości.

Źródło ilustracji: Bolt
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Odświeżenie