Rebranding na 10-lecie firmy
Libra Sp. z o.o. to firma z sektora budowlanego, świadcząca usługi z zakresu budowy dróg, sieci wodno-kanalizacyjnej, projektów melioracyjnych czy rekultywacji terenów. Przedsiębiorstwo z niewielkiej miejscowości Paszowice w województwie dolnośląskim istnieje na rynku od 10 lat, a pod koniec bieżącego roku przeszło kompleksowe odświeżenie swojej marki.
Estetyczna i nowoczesna identyfikacja
Realizacji rebrandingu podjęła się agencja Shine Agency. Zespół projektantów przygotował nową komunikację wizualną, obejmującą znak i wszystkie najważniejsze elementy brandingu.
W efekcie prac, nowe logo firmy Libra przyjęło nieco mocniejszy, bardziej zwarty, nowoczesny i zdecydowanie bardziej świeży kształt.
Trzy dotychczasowe fioletowe trójkąty zastąpiono pomarańczową strzałką, która stała się także motywem przewodnim nowego systemu wizualnego. Chociaż symbol ten sam w sobie nie jest oryginalnym rozwiązaniem, to w całym projekcie został wykorzystany dość przyzwoicie.
Sytuację poprawia ogólna estetyka i fakt, że częściej eksponowane jest całe logo marki, którego strzałka wydaje się być integralną, nierozerwalną częścią.
Można krytykować, ale lepiej docenić
Na nowe wizualne wydanie firmy Libra można popatrzeć co najmniej w dwojaki sposób. Z jednej strony wykorzystano dość typowe i powtarzalne motywy, takie jak mało charakterystyczny symbol strzałki czy trochę tendencyjna budowlana kolorystyka. W pewnym sensie, w ogólnym spojrzeniu, koncepcja ta może utrudniać kreowanie wyrazistej marki.
Z drugiej jednak strony trzeba mieć na względzie okoliczności, w jakich ten rebranding był przeprowadzany i przede wszystkim branżę w jakiej funkcjonuje marka. Sektor budowlany nie słynie z wyszukanego designu, tymczasem firma Libra zyskała identyfikację wyróżniającą się na tle większości konkurentów estetyką, spójnością i świeżością. Już samo kompleksowe podejście do tematu brandingu może jej dać wizerunkową przewagę nad konkurencją.
Tak więc zamiast skupiać się na potencjalnych koncepcyjnych niedociągnięciach, wolę docenić fakt wizerunkowego przeskoku. Wykonano dużo solidnej projektowej roboty, której poprawnie eksploatowane efekty w postaci spójnego systemu wizualnego powinny przynieść marce sporo korzyści.
Krzysztof Karaś
Źródło: Libra Sp. z o.o., Shine Agency