Szukaj

Reklama

Canberra prezentuje swoje logo

Stolica Australii? Sydney. Ewentualnie Melbourne.  Podejrzewam, że gdyby zapytać o to ludzi na ulicy, właśnie takie odpowiedzi padałyby najczęściej. Tymczasem stolicą tego kraju-kontynentu jak wiemy wcale nie są te dwa największe miasta, ale założona ledwo 100 lat temu Canberra, która właśnie zaczyna kreować swoją markę.

branding-nowe-logo-canberra

W stolicy Australii mieszka zaledwie ok. 350 tys. ludzi (2008). Nic więc dziwnego, że wiele osób w ogóle nie wie, że takie miasto tam istnieje. Nie jest ani najstarsze, ani największe, nie ma spektakularnych, znanych na całym świecie budowli. Ale jednak jest stolicą kraju i chociażby z tego powodu warto się przyjrzeć działaniom, które podjęto w dziedzinie kreowania swojej marki.

logo-canberra

W minionym tygodniu zaprezentowano logo, jako podstawowy element rozpoczynający proces budowy wizerunku miasta. Jednak kompletna strategia promocji miasta ma być przedstawiona dopiero w marcu 2014 roku, po zakończeniu konsultacji społecznych, które mają trwać 3 miesiące. Póki co możemy więc przyjrzeć się jedynie nowemu znakowi, a także oficjalnej stronie internetowej, która została uruchomiona pod adresem www.brandcanberra.com.au.

nowe-logo-canberry

Za projekt logo odpowiedzialna jest agencja Coordinate. Konstrukcja znaku została oparta na sygnecie składającego się z trzech liter: C, B i R, oraz na logotypie z nazwą miasta. CBR jest skrótem Canberry stosowanym jako oznaczenie miasta w połączeniach lotniczych, a ponadto ma symbolizować trzy cechy: Confident (pewny siebie), Bold (śmiały), Ready (gotowy).

new-logo-canberra-aplikacje2

To co podoba mi się w tym znaku, to jego prostota. Estetyczna forma uzupełniona żółtą kolorystyką kojarzącą się ze słońcem, którego w Australii nie brakuje, wywołuje u mnie pozytywne emocje. Warto docenić także fakt, iż logo łatwo da się zaadoptować do różnych sytuacji. Wydaje mi się, że postawienie na nowoczesność w tym przypadku było jak najbardziej słuszną decyzją. Ciężko jest się odwoływać do jakiejś bogatej historii miasta kiedy istnieje ono zaledwie jeden wiek. A z drugiej strony, nie twierdzę, że jest to niemożliwe.

new-logo-canberra-aplikacje

Godne pochwały jest także to, że władze miasta nie poprzestają na zaprojektowaniu logo, gdyż świetnie zdają sobie sprawę z tego, że marka to nie znak graficzny. Marka powiązana jest z wizerunkiem, a ten nie jest tożsamy z identyfikacją wizualną. Ona ma za zadanie jedynie ułatwiać jego tworzenie i kreowanie. Właśnie tego powinny się uczyć polskie miasta, które zachłysnęły się modą na własne logo i tylko na nim poprzestają. Logo nie jest celem samym w sobie, ale jedynie środkiem do realizowania innych założeń. Na taką świadomość polskich samorządów musimy jednak jeszcze poczekać. Obawiam się, że nie przyjdzie ona tak szybko jakbyśmy sobie tego życzyli.

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze