Szukaj

Reklama

Candy po cichu wprowadziło nowe logo. Zmiana może dezorientować

Stare i nowe logo Candy. Rebranding marki 2024
Konsumenci zainteresowani sprzętem AGD, od kilku tygodni mogą zauważać pewne wizualne rozbieżności między dotychczasowym oznakowaniem produktów Candy, a symbolem pojawiającym się w internetowych kanałach komunikacji tego producenta. To „tylko” rebranding.
Reklama

Włoska marka znacząco się zmieniła i rozpoczęła proces wymiany identyfikacji wizualnej. Mniej dociekliwi odbiorcy mogą jednak poczuć się nieco zdezorientowani, ponieważ zmiana nie została przesadnie nagłośniona.

Ciche wprowadzanie dużej zmiany

Nowe logo Candy było prezentowane na konferencji przed wystawą EuroCuciona w Mediolanie już w kwietniu br. Niestety po tym wydarzeniu nie ruszyła żadna większa kampania informacyjna, a nowy znak w kanałach komunikacji marki pojawił się z dość dużym opóźnieniem. Na profilu Facebook marki Candy, logo zostało bezszelestnie zaktualizowane dopiero na początku czerwca 2024.

Ponadto postępy we wprowadzaniu odświeżonej komunikacji trudno dostrzec w jednym z najważniejszych punktów styku tej marki z odbiorcami, czyli w punktach sprzedaży.

O ile w stacjonarnych sklepach ten proces zawsze trwa dłużej, o tyle na platformach internetowych po dwóch miesiącach od ogłoszenia zmiany, marka mogłaby prezentować się już w nowych barwach. Tymczasem u polskich sprzedawców Candy cały czas posługuje się starą identyfikacją. Wydaje się, że tak duża marka powinna zadbać o większą sprawność wprowadzania zmiany, przynajmniej u największych partnerów handlowych.

Stare logo Candy
Dotychczasowy branding marki Candy. Zrzut ze sklepu internetowego Neonet / Czerwiec 2024.
Stare logo Candy
Stare logo Candy. Zrzut ze sklepu internetowego RTV Euro AGD / Czerwiec 2024.

Candy rezygnuje z błękitnego logo

Dotychczasowe, błękitne logo produktów Candy ustąpiło miejsca zupełnie nowemu znakowi. Jest to prosty, minimalistyczny symbol, utrzymany w ciemnoszarym kolorze, który tak jak poprzedni składa się wyłącznie z nazwy marki, jednak już w zupełnie innym stylu.

Włoski producent postawił na wizualny minimalizm, elegancję i prostotę. Nowy styl ma wyraźniej komunikować nowoczesność marki oraz podkreślić technologiczne zaawansowanie dostarczanych rozwiązań.

Nowe logo Candy
Prezentacja nowego logo Candy
Prezentacja nowego logo Candy w Mediolanie.
Rebranding Candy. Nowe logo marki
Nowa identyfikacja wizualna Candy

Duże zmiany wymagają lepszej komunikacji

Niestety oprócz nowego logo i kilku grafik trudno jest znaleźć więcej materiałów, które szerzej przedstawiałyby zakres zmian tego producenta.

Widać, że zmienia się dużo i na pierwszy rzut oka wygląda to na dobrą zmianę pod kątem wizualnym. Szczątkowe materiały pozwalają też sądzić, że nowa identyfikacja wizualna Candy będzie lepiej odzwierciedlać przekaz o nowoczesnym sprzęcie AGD. Szkoda tylko, że zabrakło porządnej komunikacji i większej sprawności w przeprowadzaniu tej zmiany, ponieważ wtedy pierwsze wrażenie po rebrandingu mogłoby być zdecydowanie lepsze.

Źródła: Candy, RTV Euro AGD, Neonet, Haier Europe
Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Daniel Nalepka
Daniel Nalepka
11 czerwca 2024 09:18

Myślę, że to typowo korporacyjny system zarządzania jest temu winien, gdzie bez „podpisu prezesa i pieczątki” nic się nie może wydarzyć. Paraliż decyzyjny na każdym szczeblu. Paradoksalnie, mała firma, w której jest tylko 1 osoba w marketingu i 1 grafik (zapewne na outsourcingu) załatwiłaby sprawę w maksymalnie 2 dni. Niektóre duże firmy nie są przygotowane na rebranding. Skupiają się na grafice, zapominając, że proces nie kończy się na ogłoszeniu nowego znaku pośród akompaniamentu wystrzałów korków z szampana. Zła organizacja w sztywnych strukturach i tyle.