Ewolucja platformy dla twórców
ConvertKit cieszy się dużą popularnością szczególnie w Stanach Zjednoczonych, chociaż marka sukcesywnie zdobywa nowych użytkowników także poza USA.
Platforma została założona w 2013 roku jako narzędzie dedykowane blogerom i twórcom treści, wspierające ich w konwertowaniu odbiorców w subskrybentów newsletterów. Głównym celem było i nadal pozostaje monetyzowanie generowanego ruchu. Od tamtego czasu funkcjonalność narzędzia znacznie się rozwinęła, dzięki czemu z powodzeniem konkuruje z takimi systemami jak MailChimp, ActiveCampaign czy MailerLite.
Wraz z rozwojem działalności, rosnącym zespołem i coraz większą liczbą klientów przyszedł czas na odświeżenie wizerunku. Marka ConvertKit, której przekaz skoncentrowany był wokół konwersji baz mailingowych, staje się Kit – kompleksowym narzędziem najważniejszych aspektów marketingu online.
Nowa identyfikacja wizualna platformy Kit
Nowa nazwa narzędzia odzwierciedla ambicje jakie przyświecają twórcom platformy. Kit, to z angielskiego zestaw (narzędzi lub elementów), co trafnie określa rolę w jakiej stawia się firma. Podjęte działania mają wykreować wizerunek adekwatny do aktualnych możliwości systemu, przedstawianego jako wiodąca platforma marketingowa dla wszystkich twórców – blogerów, pisarzy, podcasterów, YouTouberów, TikTokerów, streamerów i innych.
Skrócona nazwa to tylko jeden z wielu elementów zrealizowanego rebrandingu. Oprócz niej przyjęto także nowe, minimalistyczne logo wraz z odświeżoną identyfikacją wizualną, podkreślającą nowoczesność narzędzia.
Wiodącymi kolorami marki Kit stały się błękit, czerń, beż i biel, tworzące przyjemne w odbiorze wizualne kompozycje, a od strony typografii identyfikację dopełnia dedykowany krój Kit Sans.










– Ten rebranding odzwierciedla naszą niezachwianą wiarę w moc twórców i ich zdolność do wywierania znaczącego wpływu na świat. Naszym celem jest zapewnienie im wszystkiego, czego potrzebują, aby odnieść sukces, wyrażać swoją pasję oraz skutecznie i wydajnie osiągać swoje biznesowe cele – mówi Nathan Barry, założyciel i CEO Kit.
Kit alternatywą dla kapryśnych social mediów
Jednym z ważniejszych założeń misji platformy Kit jest uniezależnienie twórców od łaski mediów społecznościowych. Wychodząc z założenia, że algorytmy social mediów mogą w niekontrolowany sposób wpływać na widoczność publikowanych treści, zaangażowanie odbiorców, a w efekcie także na zarobki twórców, właściciele Kit chcą za pomocą e-mail marketingu i narzędzi automatyzacji dać im rozwiązanie, nad którym będą mieć większą kontrolę i które umożliwi im nawiązywanie trwalszych relacji ze swoimi odbiorcami.
Źródło: Kit.com