Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Czesi prezentują nową identyfikację regionu usteckiego

Udostępnij ten artykuł

Rebranding regionu usteckiego - czechy 2022
Kraj Ustecki położony w północno-zachodnich Czechach zyskał zupełnie nową tożsamość wizualną. Region naszych południowych sąsiadów będzie promowany za pomocą prostego logo i wyrazistej kolorystyki.

Kraj Ustecki zmienia logo i tożsamość wizualną

Dotychczasowy symbol północno-zachodniego regionu był złożony z symbolu przedstawiającego zamkową wieżę, rzekę i romb. Pod lub obok konstrukcji często dopisywano nazwę regionu. Znak wykorzystywał zaczerpnięte z herbu barwy i był utrzymany w dobrze znanej również w Polsce stylistyce, często spotykanej wśród samorządów i jednostek terytorialnych.

Przeprowadzony rebranding wprowadził zupełnie nową jakość w identyfikację, która będzie wykorzystywana do promocji kraju usteckiego.

Nowe logo Kraj Usteckiego

Zmieniony znak regionu to całkowicie nowa konstrukcja, bazująca jedynie na typografii, w której charakterystycznym akcentem jest stylizacja pierwszej litery nazwy. Dzięki drobnemu zabiegowi litera U nawiązuje do uśmiechu i mrugnięcia, mającego zachęcać do odkrycia turystycznych walorów tej czeskiej krainy. Element ten według autorów ma również zwiększać potencjał komunikacyjny marki.

W praktyce wykorzystywany będzie także skrót UK, utworzony z pierwszych liter, którego kompozycja i rozmieszczenie przywołuje skojarzenia ze znanym powszechnie skrótem OK. Czesi chcą w ten sposób przekazać, że Ustecki Kraj jest OK i warto lepiej go poznać.

Wyrazista tożsamość

Odświeżenie marki regionu usteckiego wprowadza ponadto całkowicie przeprojektowaną tożsamość wizualną, opartą na wyrazistych kolorach z dominującą barwą niebieską, prostej typografii i minimalistycznych kompozycjach. Celem koncepcji bazującej na prostocie jest łatwe stosowanie jej w praktyce, w wielu kanałach komunikacji i przez wiele podmiotów. Ponadto spójna i estetyczna identyfikacja oraz autorskie liternictwo ma pomóc w wyróżnieniu marki regionu na tle innych turystycznych miejsc w Czechach.

Nowe logo Kraju Usteckiego 2022
Nowe logo regionu usteckiego w Czechach
Nowa identyfikacja wizualna kraju usteckiego
Plakaty promujące region ustecki w Czechach
Plakaty promocyjne - Ustecki Kraj
Symbol usteckiego kraju
Wizualizacja nowego logo
Identyfikacja wizualna Kraj Ustecki Czechy 2022

Za projekt nowej identyfikacji czeskiego regionu usteckiego odpowiada studio Petrohard z Pilzna.

Źródło: Kraj Ustecki
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News