Kraj Ustecki zmienia logo i tożsamość wizualną
Dotychczasowy symbol północno-zachodniego regionu był złożony z symbolu przedstawiającego zamkową wieżę, rzekę i romb. Pod lub obok konstrukcji często dopisywano nazwę regionu. Znak wykorzystywał zaczerpnięte z herbu barwy i był utrzymany w dobrze znanej również w Polsce stylistyce, często spotykanej wśród samorządów i jednostek terytorialnych.
Przeprowadzony rebranding wprowadził zupełnie nową jakość w identyfikację, która będzie wykorzystywana do promocji kraju usteckiego.
Nowe logo Kraj Usteckiego
Zmieniony znak regionu to całkowicie nowa konstrukcja, bazująca jedynie na typografii, w której charakterystycznym akcentem jest stylizacja pierwszej litery nazwy. Dzięki drobnemu zabiegowi litera U nawiązuje do uśmiechu i mrugnięcia, mającego zachęcać do odkrycia turystycznych walorów tej czeskiej krainy. Element ten według autorów ma również zwiększać potencjał komunikacyjny marki.
W praktyce wykorzystywany będzie także skrót UK, utworzony z pierwszych liter, którego kompozycja i rozmieszczenie przywołuje skojarzenia ze znanym powszechnie skrótem OK. Czesi chcą w ten sposób przekazać, że Ustecki Kraj jest OK i warto lepiej go poznać.
Wyrazista tożsamość
Odświeżenie marki regionu usteckiego wprowadza ponadto całkowicie przeprojektowaną tożsamość wizualną, opartą na wyrazistych kolorach z dominującą barwą niebieską, prostej typografii i minimalistycznych kompozycjach. Celem koncepcji bazującej na prostocie jest łatwe stosowanie jej w praktyce, w wielu kanałach komunikacji i przez wiele podmiotów. Ponadto spójna i estetyczna identyfikacja oraz autorskie liternictwo ma pomóc w wyróżnieniu marki regionu na tle innych turystycznych miejsc w Czechach.
Za projekt nowej identyfikacji czeskiego regionu usteckiego odpowiada studio Petrohard z Pilzna.
Źródło: Kraj Ustecki