Szukaj

Reklama

Czeskie modyfikacje siatkarskie

Rebranding czeskiej siatkówki
Reklama

Czeski Związek Siatkówki przeszedł gruntowne wizualne odświeżenie. W miejsce znaku z 1971 roku pojawiło się nowe logo, na bazie którego zaprojektowano także zmodernizowaną identyfikację wizualną.

Nowy znak czeskiej siatkówki znacznie różni się od dotychczasowego wzoru, który był oparty na herbowej tarczy, z wkomponowanymi w nią: flagą kraju, piłką, siatką oraz skrótem nazwy organizacji. Usunięto wszystkie te elementy nadając wzorowi znacznie prostszy i nowocześniejszy wyraz.

Nowe logo Czeskiej Siatkówki

W odnowionej wersji zrezygnowano ze szczegółowego przedstawiania siatkarskich atrybutów i postawiono na ciekawie skomponowaną konstrukcję, złożoną z piłki oraz linii tworzących wyobrażenie jej toru lotu. Jednocześnie tor ten układa się w literę „V”. Na upartego można też dorzucić tutaj symbolikę herbowej tarczy, ale osobiście takie dopatrywania uważam za dość mocno naciągane i po prostu niepotrzebne. Autorzy w wyjaśnieniu proponują za to uwzględnienie jeszcze układu figur na czeskiej fladze narodowej. Taka interpretacja być może nie dla wszystkich musi być oczywista, ale uważam ją za sensowną.

Interpretacja nowego logo czeskiej siatkówki

Obok sygnetu znajduje się logotyp z napisem „Český volejbal”, który wypełnił typograficzną lukę po literach ČVS. Myślę, że to proste sformułowanie prezentuje się znacznie lepiej, niż poprzedni enigmatyczny skrót. Tym bardziej, że nadano mu dynamiczną formę i przedstawiono estetycznym krojem. Z drugiej strony znak przestaje niejako reprezentować związek, a staje się symbolem całej dyscypliny w tym kraju. Równie dobrze można to uznać za zaletę, jak i wadę.

W kwestii kolorystyki cała konstrukcja utrzymana została w kolorach nawiązujących do czeskich barw narodowych. Z palety zniknął czarny kolor, który do tej pory dominował i wręcz przytłaczał. Modyfikacja barw wyszła w tej sytuacji jak najbardziej na plus.

Projektanci z praskiego Dynamo Design, odpowiedzialni za rebranding, przygotowali także kilka znaków dodatkowych dla dyscyplin pochodnych. Wszystkie oparte są na głównym wzorze, dzięki czemu pomimo zmiany kolorów i tekstów, zachowują odpowiednią relację i należytą spójność z całym systemem.

Czeska siatkówka -rebranding i nowe znaki

Gadżety z nowym logo czeskiej siatkówki

Nowa identyfikacja wizualna - Cesky Volejbal

Cesky Volejbal rebranding

Czeska siatkówka - rebranding

Plakat z nowym logo czeskiego związku siatkówki

Nowa identyfikacja wizualna czeskiej siatkówki

Wizualizacja nowego logo czeskiej siatkówki

rebranding czeskiej siatkówki - wizualizacje znaku

Wariant logo siatkowki plażowej

Wizualizacja logo Cesky Volejbal

Cesky volejbal - mini nowe logo

Czeska siatkówka rebranding - odmiana znaku Mini

Uważam, że zaprezentowana zmiana czeskiej siatkówki wypada zdecydowanie pozytywnie. Spójny, nowoczesny i dopasowany do dyscypliny desing w minimalistyczny, ale i elegancki sposób przedstawia to, co najważniejsze. Warto docenić fakt, że w tak prostym wzorze w ciekawy sposób udało się wkomponować całkiem sporo symbolicznych odniesień. Nie jest to zadanie łatwe, a jednak autorzy poradzili sobie z nim w całkiem udany sposób. Myślę, że czescy siatkarze i kibice mogą być naprawdę zadowoleni z przeprowadzonej zmiany. Jej efektem jest duży wizualny skok, który wprowadził znak mający potencjał do tego, aby dobrze służyć przez długi czas.

Źródła: CVS, Brand New

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
2 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Robert A. Mason
Robert A. Mason
21 czerwca 2018 23:26

Mam wrażenie, że współczesna pogoń za upraszczaniem logo do granic możliwości, to efekt bardziej mody niż rzeczywistych potrzeb. Te nowe loga różnych firm i instytucji będą ginęły i nie wyróżniały się, jeśli się je zestawi obok siebie, co jest normalne np. na plakatach gdzie listowani są patroni czy sponsorzy.

Lukas Ociepka
Lukas Ociepka
22 czerwca 2018 17:50

To połączenie linii z symbolem piłki <3 Nie ma tu "fajerwerków", wymuszonych udziwnień – i bardzo dobrze, bo nie są do nieczego potrzebne w przypadku tej tematyki. Jest dynamika, jest świeżość, jest dopasowanie do obecnych czasów. Zadanie wykonane w 100%.