Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Częstochowski Włókniarz zmienił logo

Udostępnij ten artykuł

Częstochowski Klub Motorowy Włókniarz Częstochowa przechodzi kompleksową zmianę dotychczasowej identyfikacji wizualnej. Ogłoszony pod koniec marca rebranding wprowadza nową świeżość przede wszystkim w logo zespołu, ale także pozostałe identyfikacyjne elementy.

Wydaje mi się, że zastanawianie się nad tym, czy jest to zmiana trafiona, czy nie, nie ma najmniejszego sensu. Na pierwszy rzut oka widać, że klub zainwestował w porządnego grafika (Jana Sętowskiego), który potrafił stworzyć o niebo lepszy znak od dotychczas wykorzystywanego. W logo powrócono do motywu lwa, który pojawiał się we wcześniejszych wzorach klubowego herbu. I w moim odczuciu jest to bardzo dobry powrót.

nowe-logo-wlokniarz-czestochowa

elementy-uzupelniajace-nowa-identyfikacja-wlokniarz-czestochowa

Nowe logo Włókniarza to nowoczesny znak wykorzystujący zaledwie trzy barwy. Nie znajdziemy tu żadnych gradientów, czy innych fajerwerków, ale jest za to dość sporo szczegółów. Dzięki nim wzór nabiera co prawda pewnego swoistego charakteru, jednak czy nie ma ich trochę za dużo? Mogą się one niestety stać problematyczne przy małych rozmiarach, czy pewnych technikach reprodukcji, jak np. haft. Myślę, że gdyby było ich odrobinę mniej, logo nie ucierpiałoby na estetyce, a mogłoby zyskać na użyteczności.

nowe-logo-wlokniarz-czestochowa-koszulka

Inną kwestią, która poniekąd może budzić pewne wątpliwości jest ogólna stylistyka. Mam wrażenie jakby nowe logo Włókniarza było zaprojektowane trochę w koszykarskiej konwencji, zwłaszcza NBA. Pamiętamy zeszłoroczne metamorfozy Czarnych Słupsk, czy Wilków Morskich, gdzie projektanci poszli właśnie w tę stronę. Tyle tylko, że w przypadku klubów koszykarskich jest to całkowicie zrozumiałe. A w przypadku zespołu żużlowego? Może takie projektowanie się przyjmie, ale tego dowiemy się dopiero po pewnym czasie, gdy zmiany swoich logo zaczną przeprowadzać inne drużyny. W każdym razie na chwilę obecną nie ma jakiegoś wielkiego zgrzytu między „branżą”, a zastosowanym stylem.

bluza-wlokniarz-czestochowa-logo

koszulka-retro-wlokniarz-czestochowa-logo

Pomimo drobnych wątpliwości nowe logo częstochowskiego klubu jest bez wątpienia bardzo ciekawym projektem. Po stokroć lepszym od poprzedniego nie tylko ze względu na doznania wizualne, ale również na potencjał, który w sobie posiada. Ten znak będzie mógł po prostu być wykorzystywany w znacznie większej liczbie sytuacji i elementów identyfikacyjnych. Na jego bazie można zbudować i wdrożyć naprawdę dobry system identyfikacyjny i tego życzę Częstochowianom. Początki bardzo dobre, oby tak dalej.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News