Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Czy branża hotelarska w Polsce ma przyszłość bez gruntownych zmian?

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Eksperci od dawna mówią o konieczności zmian, jakie muszą zajść w branży hotelarskiej. Odnoszą się one zarówno do obiektów rentownych, jak i tych, które na chwilę obecną przynoszą straty. Sprawdź, dlaczego transformacja jest konieczna i czy bez niej można mówić o jakiejkolwiek przyszłości tego sektora.

Przed jakimi wyzwaniami stoi branża hotelarska?

Hotelarstwo to szerokie pojęcie, w którym mieszczą się zarówno prestiżowe obiekty, jak i te, które od dłuższego czasu zamiast zysków, przynoszą straty. W obu kategoriach można jednak mówić o konieczności wprowadzenia gruntownych zmian, które umożliwią osiągnięcie założonych celów. W pierwszym przypadku niezbędne jest zastosowanie na szeroką skalę innowacyjnych technologii. Turyści chcą spędzać czas w nowoczesnych obiektach, natomiast hotelarze borykają się z problemem braku rąk do pracy. Rozwiązaniem są systemy, takie jak MyRest, który umożliwia rezerwację stolików, przyjmowanie płatności online czy zarządzanie menu QR.

Zupełnie inne wyzwania stoją przed hotelami walczącymi się z zadłużeniem. Bardzo często są one pokłosiem pandemii, a także zmian, jakie zachodzą na rynku turystycznym. Polacy nie boją się podróżować za granicę i coraz chętniej wybierają nawet egzotyczne destynacje. A to rzutuje na sytuację ekonomiczną hoteli. Więcej o problemie przeczytasz na https://jablonski-restrukturyzacja.pl/kryzys-w-branzy-hotelarskiej-czy-restrukturyzacja-to-nieunikniony-los-condohoteli. Wydaje się, że problem niewypłacalności jest o wiele poważniejszy, niż konieczność wprowadzenia nowoczesnych technologii w hotelach przynoszących spore zyski.

Restrukturyzacja szansą dla zadłużonych hoteli

Restrukturyzacja hoteli to podejście, które umożliwia:

  • wyjście z długów,
  • spłatę wierzycieli zgodnie z sezonowością przychodów,
  • nowoczesne podejście do zarządzania obiektem hotelowym,
  • wdrożenie zmian niezbędnych, by przetrwać na rynku.

Dzięki kompleksowemu wsparciu doradcy restrukturyzacyjnego można osiągnąć wszystkie powyższe cele, a tym samym wyjść obronną ręką z kryzysu finansowego. Oczywiście, restrukturyzacja wiąże się ze zmianą dotychczasowego sposobu prowadzenia działalności, ale jednocześnie pozwala dostosować obiekt do wymogów rynku turystycznego.

Co w przypadku, gdy nie zdecydujesz się na gruntowne zmiany? Niestety, konkurencja w branży jest duża, a sytuację dodatkowo pogarsza fakt, iż właściciele zadłużonych obiektów nie mają środków na inwestycję. Oznacza to powrót do punktu wyjścia – brak inwestycji, a co za tym idzie, mniejszą konkurencyjność. Dlatego, jeśli chcesz utrzymać się na rynku, restrukturyzacja wydaje się właściwym rozwiązaniem. Możesz próbować na własną rękę uporać się z problemami finansowymi, ale działania te niekoniecznie przyniosą oczekiwane korzyści. W ten sposób zwiększasz ryzyko pogłębienia kryzysu, który i tak jest dotkliwy dla Twojego biznesu. Dlatego warto jak najszybciej umówić się na spotkanie z doradcą restrukturyzacyjnym, który opracuje i objaśni plan działania.

Źródło informacji: Jabłoński & Wspólnicy
Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Branding newsy