Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Czy miejskie logo może przetrwać 30 lat? Tak, ale właśnie zostaje zmienione

Udostępnij ten artykuł

Rebranding Pocatello - new logo 2024
Amerykańskie miasto Pocatello w stanie Idaho (USA) zaprezentowało nowe logo przyjęte prze miejskich radnych. Prace nad rebrandingiem trwały kilkanaście miesięcy, a wypracowany efekt zastąpi znak, który był używany przez ponad 30 lat.

Bardzo długi rebranding Pocatello

Prace nad wizerunkową zmianą 60-tysięcznego Pocatello rozpoczęły się już w 2019 roku. To wtedy miejscy włodarze zasygnalizowali potrzebę odświeżenia ponad 30-letniego znaku, przedstawiającego panoramę miejscowości. Niestety projekt został przerwany z powodu pandemii, ale do pomysłu powrócono w ubiegłym roku.

Pocatello - stare logo miasta
Dotychczasowe logo miasta Pocatello, które było używane ponad 30 lat.

Po reaktywacji przedsięwzięcia w 2023 roku w zmianę miejskiego wizerunku zaangażowano agencję HUB Collective z Portland. Celem było już nie tylko przyjęcie nowego logo, lecz także wizualna standaryzacja całego obszaru komunikacji.

Miasto Pocatello ma szereg znaków używanych w różnych wydziałach, działaniach i wydarzeniach. Ujednolicenie logo sprawi, że miasto stanie się bardziej spójne, a mieszkańcy będą mogli zidentyfikować własność miasta, jego budynki i nie tylko – czytamy w oficjalnym komunikacie na miejskiej stronie.

Nowe logo Pocatello ma być zatem punktem wyjścia do szeroko pojętego ujednolicenia identyfikacji, która w wielu obszarach była traktowana bardzo powierzchownie, co prowadziło do mniejszych i większych rozbieżności.

Czyste, świeże i symboliczne nowe logo Pocatello

Po roku analiz i konsultacji z różnymi grupami interesariuszy, konsultanci z HUB Collective przedstawili miejskim radnym trzy końcowe propozycje. Ostateczny wybór padł na wzór, w którym głównym elementem jest logotyp z nazwą miejscowości.

3 propozycje nowego logo miasta Pocatello
3 końcowe propozycje nowego logo miasta Pocatello. Źródło: HUB Collective

Nowe logo amerykańskiego Pocatello to prosta, wyraźna i przejrzysta kompozycja z delikatnym akcentem nawiązującym do miejskich symboli. W literze „O” pojawia się góra i róża wiatrów, imitująca wschodzącą gwiazdę, czyli elementy zaczerpnięte wprost z oficjalnej flagi miasta.

Ponadto jak przedstawiono na wizualizacji, ta sama litera, a właściwie jej usunięcie, daje możliwość urozmaicenia przekazu poprzez podstawianie w jej miejsce innych elementów graficznych.

Nowe logo Pocatello - rebranding 2024
Pocatello new logo - rebranding 2024
Flaga miasta Pocatello
Flaga miasta Pocatello.
Identyfikacja wizualna Pocatello

Znak w podstawowej wersji jest utrzymany w ziemistych, przyjaznych dla oka kolorach. Zestaw ten może posłużyć za wdzięczny fundament do rozbudowy miejskiej identyfikacji i uzupełnienie go o dodatkowe barwy.

Rebranding to także nowe hasło

Razem z przeprojektowaną identyfikacją, Pocatello do przyszłego roku będzie posługiwać się także nowym hasłem promocyjnym, które brzmi „The One and Only”. Miejscowość chce w ten sposób podkreślić swoją wyjątkowość i fakt, że nigdzie indziej na świecie nie ma miasta o takiej samej nazwie.

Krzysztof Karaś

Źródło: Pocatello.gov, Idaho State Journal
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Rebranding