Bardzo długi rebranding Pocatello
Prace nad wizerunkową zmianą 60-tysięcznego Pocatello rozpoczęły się już w 2019 roku. To wtedy miejscy włodarze zasygnalizowali potrzebę odświeżenia ponad 30-letniego znaku, przedstawiającego panoramę miejscowości. Niestety projekt został przerwany z powodu pandemii, ale do pomysłu powrócono w ubiegłym roku.
Po reaktywacji przedsięwzięcia w 2023 roku w zmianę miejskiego wizerunku zaangażowano agencję HUB Collective z Portland. Celem było już nie tylko przyjęcie nowego logo, lecz także wizualna standaryzacja całego obszaru komunikacji.
– Miasto Pocatello ma szereg znaków używanych w różnych wydziałach, działaniach i wydarzeniach. Ujednolicenie logo sprawi, że miasto stanie się bardziej spójne, a mieszkańcy będą mogli zidentyfikować własność miasta, jego budynki i nie tylko – czytamy w oficjalnym komunikacie na miejskiej stronie.
Nowe logo Pocatello ma być zatem punktem wyjścia do szeroko pojętego ujednolicenia identyfikacji, która w wielu obszarach była traktowana bardzo powierzchownie, co prowadziło do mniejszych i większych rozbieżności.
Czyste, świeże i symboliczne nowe logo Pocatello
Po roku analiz i konsultacji z różnymi grupami interesariuszy, konsultanci z HUB Collective przedstawili miejskim radnym trzy końcowe propozycje. Ostateczny wybór padł na wzór, w którym głównym elementem jest logotyp z nazwą miejscowości.
Nowe logo amerykańskiego Pocatello to prosta, wyraźna i przejrzysta kompozycja z delikatnym akcentem nawiązującym do miejskich symboli. W literze „O” pojawia się góra i róża wiatrów, imitująca wschodzącą gwiazdę, czyli elementy zaczerpnięte wprost z oficjalnej flagi miasta.
Ponadto jak przedstawiono na wizualizacji, ta sama litera, a właściwie jej usunięcie, daje możliwość urozmaicenia przekazu poprzez podstawianie w jej miejsce innych elementów graficznych.
Znak w podstawowej wersji jest utrzymany w ziemistych, przyjaznych dla oka kolorach. Zestaw ten może posłużyć za wdzięczny fundament do rozbudowy miejskiej identyfikacji i uzupełnienie go o dodatkowe barwy.
Rebranding to także nowe hasło
Razem z przeprojektowaną identyfikacją, Pocatello do przyszłego roku będzie posługiwać się także nowym hasłem promocyjnym, które brzmi „The One and Only”. Miejscowość chce w ten sposób podkreślić swoją wyjątkowość i fakt, że nigdzie indziej na świecie nie ma miasta o takiej samej nazwie.
Krzysztof Karaś
Źródło: Pocatello.gov, Idaho State Journal