Duże zmiany w Da Grasso. Nowa strategia i identyfikacja wizualna
Rebranding Da Grasso jest odpowiedzią na analizę marki i jej rozpoznawalności wśród konsumentów. Operator sieci przeprowadził badania i gruntowną przebudowę strategii rozwoju marki. W wyniku podjętych prac opracowano nowe logo pizzerii wraz z całą komunikacją wizualną.
– Analizując dotychczasową strategię marki, doszliśmy do wniosku, że konieczne są głębokie zmiany. Mimo że marka jest szeroko rozpoznawalna w Polsce, szczególnie ze względu na kultowe dwa sosy gratis, które stały się niejako symbolem firmy, brakowało jej jednoznacznego charakteru – wyjaśnia motyw zmiany Rafał Piasecki, menedżer ds. marketingu i sprzedaży Da Grasso, sieci pizzerii należącej do koncernu Orkla.
Świeżość i nowa jakość
Zmiany Da Grasso można od niedawna obserwować już na profilach społecznościowych marki, gdzie pojawiły się grafiki w nowej stylistyce. Przeprowadzono między innymi odświeżenie logo, zmodyfikowano wiodącą kolorystykę i wprowadzono nową typografię.
Motyw barw i stylistyki został zaczerpnięty z kolorów składników wykorzystywanych do przygotowywania pizzy, takich jak pomidory, bazylia, czosnek. Kolorystyka jest stonowana, ale jednocześnie wykorzystywana do tworzenia dynamicznych form i energicznego przekazu.
Naklejki marketingową nowością Da Grasso
Da Grasso postanowiło również wprowadzić do swojej komunikacji zupełnie nowy element budowania charakteru marki, którym staną się wlepki. Marka chce za ich pomocą wyróżnić się na rynku, a ponadto zapowiada, że z czasem mają one stać się „platformą dla lokalnych artystów”.
Nowe hasło i oferta pizzerii
W ramach rebrandingu sieć pizzerii wprowadza także nowe hasło marki, którym będzie „Wszystko dobrze”, mające pomóc w zmianie postrzegania jej charakteru. Właściciel chce w ten sposób podkreślić komunikację opartą na motywie wolności i oderwania się od utartych schematów.
– Wprowadzamy bardziej swobodny styl komunikacji, który oddaje charakter pizzy jako potrawy łączącej ludzi – bez niepotrzebnego dystansu. Pizza to danie, które zdobyło serca Polaków na równi z tradycyjnym schabowym. I widać to w badaniach, bo aż 89 proc. mieszkańców naszego kraju sięga po nią równie często, jak po wspomnianego schabowego. Pizza staje się symbolem niezobowiązującego i egalitarnego podejścia. Bo przecież, kto z nas nie kocha pizzy? Zmiana, której jesteśmy świadkiem, otwiera nowy rozdział w historii marki – podsumowuje Rafał Piasecki.
Źródło: Da Grasso, wiadomoscihandlowe.pl