Szukaj

Reklama

Dropbox po cichu wprowadza nowe logo

Dropbox, jeden z największych dostawców usług w tzw. chmurze, przeprowadził drobną modyfikację swojego logo. Pojawia się jednak pytanie dlaczego ta zmiana nie została wykorzystana marketingowo, bo jak na razie ciężko znaleźć oficjalne wzmianki o przeprowadzanym rebrandingu.

Zazwyczaj duże korporacje nie przepuszczają okazji do tego, żeby chociaż przez moment bardziej zaistnieć w świadomości konsumentów (zwłaszcza internetowych). W ciągłym pośpiechu, gdy ludzie pamiętają coraz mniej, każda chwila jest cenna. A jednak Dropbox nie wykorzystał za bardzo takiej okazji (jeszcze?). Zmiana, nawet nieznaczna, jest chyba jednym z najprostszych sposobów do narobienia trochę szumu w sieci. Połączona z wprowadzaniem nowych produktów często firmom przynosi niezłe efekty. Owszem, zdarza się również, że takie ruchy marek nie są mile widziane, wtedy te działania przeprowadza się cichaczem, żeby zorientowało się jak najmniej osób. Tylko, czy Dropbox ma powody do takiego zachowania? Uważam, że nie.

new-dropbox-paper-logo-rebranding

Nowe logo tej marki, mimo że zmienia się nieznacznie (co sugeruje niechęć do rewolucji, i słusznie), to jednak zmienia się na plus. A jeśli efekt mamy lepszy niż poprzednio, to dlaczego się tym nie pochwalić? Czy dlatego, że ostatnia zmiana była wprowadzana zaledwie dwa lata temu? Rozumiem, że co za dużo to niezdrowo, ale tutaj „za dużo” raczej nie występuje. Przynajmniej jeśli chodzi o jakość metamorfozy.

https://youtu.be/84gwtx6Dvhg

Trochę szkoda, że tak się dzieje, bo Dropbox unowocześnił swoje logo i zrobił to w naprawdę bardzo dobry sposób. Tak naprawdę zmienił się tylko logotyp i krój, którym został przedstawiony. Poprzednie przedstawienie nazwy było jak dla mnie za bardzo „ściśnięte”. Była to pozostałość po projekcie sprzed 2013 roku. Tamten rebranding polegał na „spłaszczeniu” konstrukcji sygnetu i nałożeniu na logotyp niebieskiego koloru (tutaj można zobaczyć). Może to jest powód niechęci do chwalenia się aktualnym procesem? Przeprojektowanie na raty. Najpierw zmieniamy sygnet, a po dwóch latach bierzemy się za typografię. No cóż, bywa i tak. Ale lepiej późno, niż wcale.

dropbox-paper-grafika-nowe-logo

Dropbox przeprowadza zatem drugą w ciągu ostatnich dwóch lat zmianę logo. Tym razem efekt jest już znacznie lepszy, ale tak naprawdę połowa roboty została zrobiona już poprzednio. Teraz nie trzeba było się więc aż tyle namęczyć. A już na poważnie, uważam, że decyzja o tym kosmetycznym odświeżeniu jest jak najbardziej godna pochwały. Wreszcie niebieski karton ma w sąsiedztwie przyzwoitego sąsiada w postaci nowego logotypu, który wygląda znacznie bardziej naturalnie niż poprzednik. Trzeba jeszcze tylko poczekać na to jaki będzie ciąg dalszy. I czy w ogóle będzie. Mam nadzieję, że tak, bo chociaż w usłudze nie widać za wiele rzeczy do poprawiania (przynajmniej wizualnych), to szkoda by było, gdyby dział marketingu nie wykorzystał nadarzającej się okazji do wzmożonych działań promocyjnych. Jak na razie zaprezentowany fragmencik wygląda obiecująco. Nowe logo Dropboxa prezentuje się naprawdę elegancko.

Źródła: TNW News, Dropbox

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze