Strategiczna zmiana marki Duda
Zmiana identyfikacji wizualnej oraz nowe logo, które od dwóch miesięcy pojawia się na produktach Duda, są pokłosiem wieloletnich, strategicznych zmian, związanych między innymi z rozbudową portfolio, czy intensywną ekspansją rynkową marki.
– Rozpoczynamy nowy rozdział, w którym jeszcze odważniej odpowiadamy na potrzeby współczesnych konsumentów. Jesteśmy gotowi na dynamiczne zmiany w trendach żywieniowych i rozwój nowych kategorii, wpisujących się w styl życia Polaków. Nowoczesna identyfikacja wizualna, wyrazista segmentacja oferty i atrakcyjna forma produktów otwierają nam drogę do dalszego rozwoju, zawsze z myślą o tym, by łączyć pyszny smak z wygodą i dopasowaniem do oczekiwań rynku. Silna pozycja naszej marki to fundament, na którym budujemy przyszłość – jeszcze smaczniejszą, jeszcze bliższą konsumentowi – wyjaśnia Krzysztof Pniewski, prezes zarządu spółki Cedrob Foods, która jest właścicielem marki Duda.
Nowe logo Duda i odświeżona identyfikacja
Wyroby producenta zyskały odświeżony design opakowań, na których pojawiło się nowe logo marki Duda. Znak bazujący na podobnej kolorystyce zyskał formę, która pomimo wyraźnych różnic, utrzymuje wizualną ciągłość z dotychczasowym wzorem.

Głównym elementem pozostaje nazwa przedstawiona dużym, białym, bezszeryfowym krojem. Nad literą „u” w miejscu eksponowanego do tej pory liścia, pojawił się za to żółty grzebień koguta – jednoznaczne nawiązanie do charakteru wyrobów i prowadzonej działalności. Całość, podobnie jak wcześniej, jest umieszczona na czerwonej płaszczyźnie, ale o innym kształcie. Dotychczasowy owal zastąpiono bardziej masywnym prostokątem z dwoma zaokrąglonymi narożnikami, przy czym promień zaokrąglenia pozostaje różny dla każdego z nich.
Przeprojektowanie objęło również opakowania wyrobów. Nowy design produktów Duda bazuje na granatowej kolorystyce oraz diagonalnych pasach, których zadaniem jest poprawa rozpoznawalności na półkach, nadanie im nowoczesnego wyglądu oraz lepsza ekspozycja marki.








Nowy branding kreujący codzienność
Cedrob Foods, właściciel znanej mięsnej marki, przyjął dla niej także nowe hasło przewodnie, które odzwierciedla ambicje firmy. Claim „Smak codziennych przyjemności” ma podkreślać zamiar bycia towarzyszem codziennych przyjemności, jak i kulinarnym inspiratorem.
– Kluczowym symbolem naszej nowej strategii marki jest kanapka – jeden z najbardziej popularnych w Polsce sposobów spożywania posiłków. Chcemy inspirować Polaków do kreatywności w komponowaniu kanapek i odkrywania nowych połączeń smakowych, które sprawiają, że każdy kęs to mała przyjemność – wyjaśnia Marietta Stefaniak, wiceprezes zarządu ds. strategii i rozwoju w Cedrob Foods.
Zmiana marki Duda to nie tylko wizualne odświeżenie, ale zdefiniowanie tego brandu na nowo w celu podkreślenia wysokiej jakości oferowanych produktów, a także założenia, że drób jest dziś w Polsce kojarzony z nowoczesną, zdrową i zbilansowaną dietą. Koncern Cedrob, jako jego największy krajowy producent, chce poprzez swoje marki zadbać o właściwą i atrakcyjną komunikację tego faktu.
Marka Duda to kolejny w ostatnich miesiąca producent z branży mięsnej, który zdecydował się na wizerunkowe odświeżenie. Przed nią wizualne metamorfozy przechodziły takie marki jak PROFI, JBB czy Sokołów, o których pisaliśmy w osobnych artykułach.
Źródło informacji i ilustracji: Cedrob Foods