Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Dwie marki, jeden produkt. Bakalland i E.Wedel tworzą linię bakalii w czekoladzie

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Bakalland i E.Wedel rozpoczynają strategiczne partnerstwo i wprowadzają na rynek nową linię produktów. Dzięki temu konsumenci otrzymają przekąski, które łączą oferty najlepiej rozpoznawanych marek w swoich kategoriach. Siedem rodzajów bakalii w wedlowskiej czekoladzie trafi do ogólnopolskiej dystrybucji w listopadzie. Marki planują rozszerzenie współpracy o kolejne kategorie produktowe w 2025 r.

Współpraca z marką E.Wedel wpisuje się w strategię rozwoju FoodWell, właściciela Bakalland. Celem firmy jest maksymalne wykorzystanie potencjału swoich marek, umocnienie pozycji lidera w swoich kategoriach oraz rozszerzenie oferty poza dotychczasowe segmenty – w tym poprzez partnerstwa rynkowe. 

– Nasze marki są liderami w swoich kategoriach, a ich świadomość top of mind jest bardzo wysoka – kiedy konsumenci myślą o bakaliach i czekoladzie, to Bakalland i E.Wedel przychodzą im do głowy jako pierwsze. Wiemy, że konsumenci cenią współprace między markami, zwłaszcza gdy prowadzi ona do stworzenia czegoś unikalnego. W tym przypadku mamy do czynienia z takim właśnie efektem – dwa wiodące polskie brandy oferują produkty, które doskonale się uzupełniają. Połączenie naszych bakalii z klasyczną czekoladą Wedla to przykład prawdziwej synergii, która kryje w sobie ogromny potencjał rynkowy – mówi Halina Jasonek, Brand Manager marki Bakalland. 

Na liście siedmiu produktów w nowej linii znajdują się oferowane w dwóch gramaturach: 

  • migdał w mlecznej czekoladzie (75 g i 40 g), 
  • orzech laskowy w mlecznej czekoladzie (72 g i 38 g), 
  • orzeszek ziemny w mlecznej czekoladzie (72 g i 40 g), 
  • nerkowiec w mlecznej czekoladzie (75 g i 40 g), 
  • wiśnia w gorzkiej czekoladzie (74 g i 37 g), 
  • rodzynka w gorzkiej czekoladzie (62 g i 37 g), 
  • żurawina w białej czekoladzie (74 g i 44 g) 

Nowe bakalie w czekoladzie już pod koniec października będą dostępne w sieci sklepów Biedronka. Od listopada produkty wejdą do dystrybucji ogólnopolskiej.

Kluczową wartością jest dla nas dostarczanie ludziom przyjemności na wyciągnięcie ręki. Zespół E.Wedel intensywnie pracował we współpracy z Bakalland nad stworzeniem receptury, która połączy nasze czekolady – mleczną, białą i gorzką – z wysokiej jakości składnikami Bakalland. To partnerstwo pozwala nam na wprowadzenie czekolad do nowych kategorii, co jest dla nas niezmiernie ekscytujące. Wierzymy, że wspólnie stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego – podsumowuje Katarzyna Pieczonka, Starsza Kierowniczka Projektów Licencyjnych marki E.Wedel. 

Przeprowadzone przez FoodWell badania konsumenckie pokazały, że połączenie bakalii Bakalland z czekoladą E.Wedel jest odbierane jako coś naturalnego.

– Wręcz zaskakujące wydaje się, że ta współpraca nie wydarzyła się wcześniej. Koncept został oceniony jako świeży i atrakcyjny, a konsumenci uznali, że obie marki świetnie do siebie pasują. Opakowania, które łączą charakterystyczne kolory obu marek, również zdobyły uznanie, skutecznie przyciągając uwagę i podkreślając wysoką jakość produktu gwarantowaną wspólnie przez obie firmy – mówi Tomasz Jakubowski, Insight & Research Manager w FoodWell.

Kampania marketingowa „Zbiegi przyjemności” 

Wprowadzenie nowej linii produktowej wesprze szeroka i kompleksowa kampania marketingową pod hasłem „Zbiegi przyjemności”, które odzwierciedla połączenie bakalii z czekoladą. Marki planują intensywne działania w obszarze Out of Home (OOH) w największych polskich aglomeracjach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Trójmieście. Kampania obejmuje też aktywności digital: display & social media. Uzupełni ją komunikacja w punktach sprzedaży oraz akcje samplingowe we współpracy z InPost. 

–  Nasza kampania nawiązuje do codziennych, drobnych momentów. W humorystyczny sposób zestawiamy różne zbiegi okoliczności, które łatwo zapadają w pamięć. Te zbiegi przyjemności są jak idealne połączenie bakalii Bakalland i czekolady Wedel – zaskakujące, wyjątkowe, a przede wszystkim pełne przyjemności. Nasze nowe przekąski doskonale wpasowują się w te chwile, sprawiając, że codzienność smakuje jeszcze lepiej – dodaje Halina Jasonek. 

Kreację kampanii „Zbiegi przyjemności” przygotowała agencja Must Be Loud, a za zakup mediów odpowiadał Starcom. Projekt opakowań wspólnych produktów Bakalland i E.Wedel opracowała agencja brandingowa Cztery Czwarte. Wsparcie PR projektu obsługują agencje Brandscope oraz 24/7.

*** 

FoodWell to dynamicznie rozwijająca się firma, która jest liderem w kategorii bakalii w Polsce. Powstała w wyniku połączenia Bakallandu, działającego na rynku od 1991 roku, z innowacyjną marką Purella. Firma zarządza szerokim portfolio marek, takich jak Bakalland, Delecta, Anatol, BeRAW i Purella, oferując konsumentom zdrowe produkty, w tym bakalie, batony, superfoods i produkty funkcjonalne. Misją FoodWell jest inspirowanie do zdrowego stylu życia, a innowacyjność i odpowiedzialność ekologiczna to filary jej działalności. Firma planuje dynamiczną ekspansję zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.

Wedel od 1851 roku dostarcza konsumentom przyjemność płynącą z intensywnego i głębokiego smaku czekolady i jest podziwiany za kunszt tworzenia produktów najwyższej jakości. W wedlowskim portfolio znajdują się m.in. takie słodycze jak Ptasie Mleczko®, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle, praliny, batony oraz Torcik Wedlowski. Misja Wedla: „Zmieniamy się nieustannie, by budzić radość w nas i w naszych klientach” odzwierciedla filozofię działania, która zakłada odpowiadanie na wyzwania współczesnego świata jako odpowiedzialny producent, pracodawca, sąsiad i partner.

Źródło informacji: Brandscope
Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Branding newsy