Szukaj

Reklama

Eleganckie opakowania na produkty w Twoim sklepie – jakie warto wybrać?

Poniższy tekst jest informacją prasową dostarczoną przez podmiot zewnętrzny. Jej treść nie została przygotowana przez redakcję Branding Monitor.

Eleganckie opakowania na produkty w Twoim sklepie - jakie warto wybrać?
Zabezpieczenie i wygodne dostarczenie produktu to jedna z kluczowych kwestii, aby zadbać o zadowolenie klientów. Wybór właściwego sposobu przechowywania decyduje także o wywarciu dobrego wrażenia na obdarowanej osobie. Jakie opakowania na produkty wybrać, aby były eleganckie? Podpowiadamy!

Dobór opakowania – co jest istotne?

Pakowanie towaru jest jednym z ostatnich i zarazem istotnym elementem dostarczenia towaru do klienta. Na wybór opakowania produktu wpływa wiele czynników. Co warto brać pod uwagę przy jego wyborze? Są to przede wszystkim:

  • Zgodność opakowania z ekologią – to, jaki wpływ wywierają odpady opakowania, jest istotnym elementem jego wyboru. Dlatego warto uwzględnić, czy można użyć danego produkt do ponownego przechowania towarów i czy mają one pozytywny wpływ na środowisko. Przykładem ekologicznych opakowań, które cieszą się coraz większą popularnością, są m.in. woreczki bawełniane. Na ich korzyść przemawia również szerokie zastosowanie do różnych produktów:  https://www.natura.slupsk.pl/woreczki-bawelniane.
  • Właściwości produktu – warto zwrócić uwagę na materiał, z którego wykonane jest opakowanie. W tej kwestii należy uwzględnić np. stabilność opakowania, jego trwałość oraz odporność na działanie czynników zewnętrznych. Przy wyborze pakunku nie można pominąć również jego masy, czy objętości. Dlatego nasze opakowanie musi cechować trwałość, odpowiednia wielkość, solidne wykonanie i dobra jakość. Także wybór surowca wymaga prawidłowego dostosowania do potrzeb towaru. 
  • Produkcja i dystrybucja towarów – przy doborze opakowań do naszego sklepu, należy uwzględnić warunki, w jakich one powstają. Przy okazji warto skupić się na wyborze właściwego kanału dystrybucji. Oznacza to, że rodzaj opakowań różni się w zależności od oferowanych towarów – inaczej wygląda w sklepach stacjonarnych, a inaczej w przypadku sprzedaży internetowej. 
  • Informacje na opakowaniu – na opakowaniu należy zawrzeć przede wszystkim dane, które wynikają z obowiązujących przepisów prawa. Warto więc zastanowić się, jak zadbać o rozmieszczenie tych informacji i w jakim stopniu powinny być szczegółowe. Dodatkowe dane na etykiecie mogą znaleźć się np. na towarach, które są adresowane do profesjonalistów. 
Rodzaje opakowań - jakie wybrać?

Rodzaje opakowań 

Wśród najczęściej wybieranych rodzajów opakowań wyróżnia się w szczególności:

  1. Opakowania zbiorcze – w których mieści się określona liczba opakowań jednostkowych.
  2. Opakowania podstawowe (handlowe) – służą przechowywaniu i ochronie produktu.
  3. Opakowania transportowe – zawierają wybraną liczbę opakowań handlowych lub zbiorczych, które tworzą w ten sposób jeden zapakowany ładunek.

Eleganckie opakowanie – o czym jeszcze pamiętać?

Podstawowymi kryteriami wyboru między poszczególnymi rodzajami opakowań, są ich: wyglądfunkcjonalność i zgodność z wizerunkiem samej marki. Naniesiona grafika i nowoczesny design opakowania z pewnością przyczynią się do zadowolenia klientów, ale również poprawy estetyki samego opakowania. Dlatego ważne jest, aby stworzyć opakowanie, które będzie spójne z wizerunkiem i wartościami kreowanymi przez markę. Treśćkształt, ale również kolorystyka opakowania mają więc istotne znaczenie. Warto, aby wybrane wzornictwo wpasowało się w obowiązujące trendy na rynku. Ważniejsza jest jednak wartość użytkowa danego opakowania i to, czy odpowiednio chroni zapakowany towar.

Źródło: Natura Zenon Mizerek
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Ewelina
Ewelina
11 marca 2023 13:10

To prawda, ekologia cały czas będzie on top jesli chodzi o opakowania. Co w sumie cieszy, bo takie opakowanie kartonowe nawet w postaci kartonów do przeprowadzki z pakolandii są najprostszą formą opakowania zbiorczego. Po co inwestowac miliony w kolorowe tacki, skoro to opakowanie i tak jest wyrzucane w sklepie, gdy ekspedientka wykłada towar na półkę.