Od Activeden do Envato
Envato to jedna z najpopularniejszych na świecie platform z zasobami cyfrowymi do pracy kreatywnej. Serwis został założony w Sydney w 2006 roku jako Activeden. Wkrótce potem wydzielono 4 osobne serwisy, z zasobami dedykowanymi danym rodzajom twórczości: Themeforest z szablonami dla WordPressa, Graphicriver z materiałami dla grafików, Videohive z filmami oraz Audiojungle ze ścieżkami dźwiękowymi. W następnych latach pojawiały się kolejne submarki (Codecanyon, Photodune, 3Docean), aby ostatecznie połączyć je wszystkie w jedną platformę Envato Markets.
Dzisiaj Envato jest obszernym bankiem materiałów stockowych o różnym charakterze i przeznaczeniu, z którego korzystają użytkownicy na całym świecie.
Liść zastąpiony „kreatywną iskrą”
Po latach działalności właściciele serwisu postanowili na nowo zdefiniować markę, z którą każdego dnia styczność mają miliony twórców. Głównym powodem rebrandingu były ciągłe zmiany kreatywnego świata, ale i samej organizacji.
Za pomocą odświeżonej identyfikacji wizualnej Envato chce lepiej oddawać kreatywny charakter platformy i społeczności, którą wokół niej zbudowali jej użytkownicy.
Między innymi z tego względu w nowym logo Envato nie znajdziemy już zielonego listka, ponieważ został zastąpiony „kreatywną iskrą”. To właśnie ten symbol, wytłumaczony w oficjalnym komunikacie platformy, ma stać się nowym znakiem rozpoznawczym popularnego banku zasobów.
– Zainspirowani zwykłym flamastrem, postanowiliśmy opracować nowe, świeże logo, które uchwyciłoby zarówno istotę Envato, jak i kreatywność i pasję naszej społeczności. […] Chcieliśmy, aby nasze logo odzwierciedlało optymistyczną, pełną życia energię i zaangażowanie Envato na rzecz społeczności, a jednocześnie uchwyciło moment, w którym pojawia się inspiracja – tę ekscytację związaną z wcielaniem kreatywnego pomysłu w życie.
Rebranding Envato to nie tylko zmiana identyfikacji
Mimo że wizualny aspekt metamorfozy Envato jest najbardziej widocznym elementem całego procesu, firma zapewnia, iż jego istota sięga znacznie głębiej.
W przeprojektowaniu marki zwrócono uwagę na to, aby zdefiniować ją na nowo z uwzględnieniem zarówno dotychczasowych wartości, jak i potrzeb całej społeczności użytkowników.
Efektem tego działania jest nie tylko nowe logo, kolorystyka czy inne elementy identyfikacji, ale również odświeżona komunikacja czy zupełnie nowy serwis Envato, ulepszony pod kątem UX oraz z nowymi funkcjonalnościami.