Szukaj

Reklama

Estetyczne zmiany w firmie Budmech

W listopadzie rozpoczęło się wdrażanie w życie nowego systemu identyfikacji wizualnej firmy Budmech z branży instalacyjno-budowlanej. Nie ma co ukrywać, że tego typu działania w tym sektorze nie są częstym zjawiskiem.

Budmech jest dystrybutorem sprzętu instalacyjnego, działającym na rynku od 20 lat. Jak wiele firm zakładanych w tym okresie, nie posiada zbyt atrakcyjnej nazwy, co na pewno utrudniało/utrudnia wykreowanie silnej i rozpoznawalnej marki. Rebranding przeprowadzany z pomocą studia UVMW, które jest autorem nowego logo, może trochę wspomóc ten proces przynajmniej od strony wizualnej, bo nowe logo zdecydowanie odświeża tę sferę przedsiębiorstwa.

 

Nowe logo firmy Budmech.

Zaproponowany znak jest uproszczeniem dotychczas obowiązującego wzoru. Mimo, że są wyraźne, zachowano ciągłość przekazu, głównie za sprawą podobnej kolorystyki i sygnetu nawiązującego do wcześniejszego symbolu. Nowe logo czerpie z dobrze pojęte minimalizmu, który nie wycina w pień wszystkiego co się da, ale umiejętnie łączy prostotę z przejrzystością i pożądaną cechą wyróżniania. Dzięki takiemu podejściu znak zdecydowanie zyskał na estetyce.

Identyfikacja wizualna Budmech - podstawowe akcydensy.

Bardzo dobrym, niezbędnym wręcz zabiegiem przy tej zmianie, było zdefiniowanie na nowo kolorystyki całej identyfikacji. Generalnie odcienie błękitu i czerni specjalnie się nie gryzą, ale w przypadku Budmechu ich połączenie nie wywoływało przyjemnych odczuć. Nowe, granatowe barwy, uzupełnione o delikatny jasnoszaro-niebieski akcent dodają marce powagi, a przy okazji ładnie komponują się z uzupełniającymi wersjami znaku.

Warianty nowego logo.

Wszystkie odmiany nowego logo Budmech.

Jeśli jesteśmy przy tych odmianach, to tutaj mam jedynie wątpliwości co do wielkości poszczególnych elementów tychże konstrukcji. Obawiam się, że w pewnych sytuacjach dopiski/logotyp, jako elementy zdecydowanie mniejsze od nadrzędnego mogą stać się nieczytelne i bardzo trudne w eksploatacji. Jednak jeśli firma będzie ich używała z głową i wytycznymi do projektu, to ten problem może nie wystąpić.

Wizualizacja nowego logo Budmech na odzieży roboczej.

Zdecydowanie podoba mi się za to sposób w jaki odświeżony znak prezentuje się na fragmentach nowej identyfikacji w wersji podstawowej. Bije z tego prostota i powaga, a dla firmy z branży budowalnej jest to jak najbardziej pożądany wizerunek. Niektórzy mogą stwierdzić, że trochę mało w nich efektu „zaczepnego”, przyciągającego uwagę. Rzeczywiście granatowo-szara kolorystyka wygląda bardzo estetycznie, ale nie rzuca się mocno w oczy. O ile przy podstawowych materiałach drukowanych takie zarzuty można sobie z grubsza podarować, o tyle samo logo w niektórych sytuacjach (np. zestawienie znaków wykonawców inwestycji) może nie być dobrze widoczne. Ale jak poprzednio, tak i w tym przypadku, dużą rolę będzie odgrywało poprawne użytkowanie logo, które może zminimalizować ryzyko „zaginięcia”, czy „zakrzyczenia” znaku.

Wizualizacja nowego znaku na samochodzie.

Pomimo drobnych wątpliwości, które przeszły gdzieś przez myśli, uważam że rebranding Budmechu w takim wykonaniu, jest naprawdę porządną robotą. Autorom bardzo ciekawie udało się połączyć dotychczasową symbolikę z nowoczesną stylistyką. Pozostaje tylko życzyć Budmechowi, żeby dobrze wykorzystał wszystko to, co zostało mu dane. Nowa twarz w postaci identyfikacji jest gotowa. Teraz trzeba zadbać o to, żeby należycie ją pokazać na rynku.

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze