Euronet to nie tylko bankomaty
Euronet jest jednym z największych na świecie dostawców technologii finansowych i płatności. Marka jest znana głównie z rozbudowanej sieci prawie bankomatów i terminali płatniczych rozlokowanych w 65 krajach, których łączna ilość wynosi około 664 tysiące urządzeń. Oprócz tego świadczy także usługi z zakresu płatności prepaid, oprogramowania kart płatniczych czy przekazów pieniężnych.
Nowe logo podkreślające rozwój
Rebranding Euronetu jest związany z nową strategią i przedefiniowaniem misji koncernu, które zostały przyjęte jeszcze w ubiegłym roku. Według dyrektora generalnego Euronetu, Michaela J. Browna, przeprojektowany system identyfikacji jest bardziej dostosowany do aktualnego charakteru marki – Wyniki wspólnej pracy pozwoliły nam na stworzenie nowej identyfikacji wizualnej, która lepiej oddaje nowoczesność, zaawansowanie i doświadczenie firmy, którą staramy się budować i którą będziemy w przyszłości.
Nowe logo Euronetu mimo kolorystyki częściowo nawiązującej do dotychczasowej palety barw jest zupełnie innym projektem. Minimalistyczna konstrukcja znaku została oparta na bezszeryfowym kroju i delikatnych wcięciach liter, starających się zwiększać jego unikalność. Z identyfikacji znika natomiast żółty kolor, który zastąpiono odcieniem turkusu.
Wprowadzenie zmiany w ciągu 2 lat
Odświeżona identyfikacja wizualna Euronetu została zaprezentowana już w grudniu ubiegłego roku, jednak wdrożenie w Polsce zostało zaplanowane dopiero teraz. Wdrożenie projektu rozpoczęło się od zmiany cyfrowych kanałów komunikacji marki takich jak strona internetowa czy profile w social mediach.
Kolejnym etapem będzie sukcesywna wymiana obrandowania bankomatów i wpłatomatów, która została zaplanowana na najbliższe 2 lata. Długi czas implementacji odświeżonego brandingu polskie przedstawicielstwo uzasadnia względami ekonomicznymi i ekologicznymi.
Źródło: Euronet