Szukaj

Reklama

FC Barcelona wprowadza nowy element do swojego brandingu

Nowa typografia FC Barcelona Brush 2022
Kibice Blaugrany już niedługo będą regularnie widywać zupełnie nowy krój pisma, który został wprowadzony do komunikacji wizualnej hiszpańskiego zespołu. Nazywa się FC Barcelona Brush.
Reklama

Nowa typografia dynamiczna jak sama Barcelona

FC Barcelona Brush to krój opracowany przez studio ArillaType, utrzymany w luźnym i nieformalnym stylu nawiązującym do pociągnięć pędzlem, którego celem jest urozmaicenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej Dumy Katalonii.

Nowy krój FC Barcelony
Nowa typografia FC Barcelona Brush 2022
Prezentacja użycia nowej typografii FC Barcelona Brush
Pełne zestawienie znaków FC Barcelona Brush
FC Barcelona ma nową typografię

Ciekawostką projektową jest elastyczne dopasowywanie znaków do sytuacji. Autorzy podają, iż font został stworzony w taki sposób, że użycie dwóch tych samych znaków pod rząd powoduje ich nieznaczną modyfikację. Dzięki temu nie dojdzie do sytuacji, w której obok siebie występują dwie identycznie wykrojone litery.

Ponadto ostatnie litery przybierają bardziej ekspresyjną formę, nawiązującą do uderzenia piłki poprzez delikatne wydłużenie kresek.

Modyfikacje występujące w foncie kroju FC Barcelona Brush

Oba zabiegi mają sprawić, że prezentowane teksty będą wyglądać bardziej naturalnie i niepowtarzalnie, jakby rzeczywiście były malowane pędzlem.

Nie zastępuje, lecz uzupełnia

Krój FC Barcelona Brush nie eliminuje żadnego z dotychczas używanych zestawów typograficznych. Na potrzeby obecnej identyfikacji, stworzonej w 2018 roku przez agencję Summa Branding, przygotowano wówczas dwa bezszeryfowe kroje: FC Barcelona Typeface oraz FC Barcelona Play.

Typografia FC Barcelona Typeface
Krój FC Barcelona Typeface będący podstawową typografią klubu od rebrandingu w 2018 roku.
FC Barcelona Play - typografia
Krój FC Barcelona Play wprowadzony do identyfikacji klubu w 2018 roku podczas rebrandingu.

Nowe liternictwo zaprojektowane zostało na zlecenie agencji przeprowadzającej rebranding 4 lata temu, jako uzupełnienie identyfikacji, które ma pomóc dopasować komunikację klubu do zmieniających się trendów oraz oczekiwań kibiców.

Źródła: ArillaType, Graffica
Skomentuj artykuł
2 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
A.Mason
A.Mason
8 listopada 2022 15:16

Bardzo ciekawa, wręcz świetna inicjatywa i pomysł.

Daniel Nalepka
Daniel Nalepka
11 listopada 2022 20:53

Ciekawe jak to jest rozwiązane technicznie – czy te zmiany takich samych liter w fontach działają we wszystkich programach graficznych czy tylko wybranych?