Nowa typografia dynamiczna jak sama Barcelona
FC Barcelona Brush to krój opracowany przez studio ArillaType, utrzymany w luźnym i nieformalnym stylu nawiązującym do pociągnięć pędzlem, którego celem jest urozmaicenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej Dumy Katalonii.
Ciekawostką projektową jest elastyczne dopasowywanie znaków do sytuacji. Autorzy podają, iż font został stworzony w taki sposób, że użycie dwóch tych samych znaków pod rząd powoduje ich nieznaczną modyfikację. Dzięki temu nie dojdzie do sytuacji, w której obok siebie występują dwie identycznie wykrojone litery.
Ponadto ostatnie litery przybierają bardziej ekspresyjną formę, nawiązującą do uderzenia piłki poprzez delikatne wydłużenie kresek.
Oba zabiegi mają sprawić, że prezentowane teksty będą wyglądać bardziej naturalnie i niepowtarzalnie, jakby rzeczywiście były malowane pędzlem.
Nie zastępuje, lecz uzupełnia
Krój FC Barcelona Brush nie eliminuje żadnego z dotychczas używanych zestawów typograficznych. Na potrzeby obecnej identyfikacji, stworzonej w 2018 roku przez agencję Summa Branding, przygotowano wówczas dwa bezszeryfowe kroje: FC Barcelona Typeface oraz FC Barcelona Play.
Nowe liternictwo zaprojektowane zostało na zlecenie agencji przeprowadzającej rebranding 4 lata temu, jako uzupełnienie identyfikacji, które ma pomóc dopasować komunikację klubu do zmieniających się trendów oraz oczekiwań kibiców.
Źródła: ArillaType, Graffica