Szukaj

Reklama

Fokus TV zmienia się po raz drugi

Reklama

Rok temu poruszałem temat pierwszego rebrandingu stacji telewizyjnej Fokus TV. Tamta minimalistyczna zmiana bardzo przypadła mi do gustu ze względu na prostotę i ciekawą formę. Ale chyba innego zdania był zarząd telewizji.

Oto po nieco ponad roku funkcjonowania tamtego wzoru postanowiono po raz drugi odświeżyć logo stacji. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie dwa fakty: odstęp czasu w jakim modyfikacja została przeprowadzona i jej radykalizm. Czasami zdarza się, że firmy wprowadzają poprawki do nowoprzyjętego znaku po roku, a nawet w krótszym terminie, ale zwykle mają one charakter „dopieszczenia” niedociągnięć. W przypadku Fokusu jest to całkowita zmiana koncepcji.

nowe-logo-telewizji-fokus-tv

Nowy znak jest równie prostym wzorem co poprzedni, a nawet rzekłbym, że jeszcze uboższym. Zrezygnowano z obwódki oraz dodatkowej litery „F”. Jedynym stylizowanym elementem tego logo nadal pozostaje pierwsza litera nazwy telewizji, ale jest ona jednocześnie częścią logotypu.

https://www.youtube.com/watch?v=vXPJqzAWwQ0

Całkowicie zmieniła się także oprawa kolorystyczna stacji. Panująca do tej pory czerń i biel została zastąpiona inną parą – błękitu i granatu. Czy słusznie? Kolorystyka na pewno wlała w całą identyfikację nieco więcej życia, ale i w poprzedniej jakoś sobie poradzono z brakiem innych odcieni w podstawowej wersji znaku.

logo-fokus-tv-kanaly-tematyczne

Cała zmiana Fokus TV jest dla mnie przede wszystkim dużym zaskoczeniem. Nie do końca rozumiem intencje jakie przyświecały decydentom przy podejmowaniu decyzji o tym rebrandingu. Czy rok działalności to wystarczająco silny powód do tak rewolucyjnej zmiany? I to w przypadku, gdzie poprzedni znak prezentował się naprawdę dobrze. To właśnie pierwsze urodziny stały się pretekstem do tej modyfikacji identyfikacyjnej, moim zdaniem zupełnie niepotrzebnej. Może jednak wypowiedź pani prezes, Ewy Lampart, nada temu wszystkiemu trochę sensu:

„Zdecydowaliśmy się na całkowitą zmianę logotypu stacji, aby podkreślić mocniej nazwę FOKUS TV. Logotyp zyskał nową typografię oraz kod kolorystyczny, wprowadzono również pole ochronne. […] Oprawa stacji wynika z konstrukcji logotypu i ma na celu podkreślenie cech, którymi kieruje się oferta programowa stacji: FOKUS TV jest odważny, nowoczesny i dynamiczny. Porusza tematy, które intrygują i budzą ciekawość. Stacja stawia pytania, jest blisko ludzkich spraw, poszerza horyzonty i uczy przekraczać granice.” (źródło)

Przekonała Was? Bo mnie w ogóle. Ale to co mnie szczególnie zainteresowało, to wzmianka o polu ochronnym, które rzekomo wprowadzono do zasad użytkowania znaku. Coś mi się wydaje, że chyba zapomniano o nim na poniższych wizualizacja, no chyba, że z tego pola można rezygnować we własnych materiałach. Jestem jednak zdania, że jeśli już zostało jakieś wyznaczone, to powinno się go mimo wszystko używać w każdej sytuacji. Tym bardziej, że poniżej nowy znak nie wydaje się być dostatecznie mocno wyeksponowany.

nowa-oprawa-telewizja-fokus-tv-logo

nowa-oprawa-telewizja-fokus-tv-logo-2

Nowe logo stacji Fokus TV wydaje mi się gorsze w odbiorze od poprzedniego projektu. Dodano co prawda kolorystykę, której rok temu trochę mi brakowało, ale „zanieczyściła” one nieco wizualnie znak. Do tego zrezygnowano z prostego i bardzo estetycznego kroju liter. Szkoda, bo nowy nie prezentuje się tak elegancko i nowocześnie jak poprzedni. Zaprezentowane fragmenty nowej identyfikacji wydają się być estetyczne i przejrzyste, ale mimo to jestem zdania, że lepszym rozwiązaniem byłoby po prostu opracowanie nowej stylistyki bazując na dotychczasowym logo i zostawiając je w spokoju. Jeśli zaś chodzi tylko o nie, to można podsumować krótko: było ciekawie, a jest… przeciętnie.

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze