Od nowego roku Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku posługuje się nowym, odświeżonym znakiem.
Rebranding WFOŚiGW wnosi zupełnie nową jakość w system wizualny tego podmiotu. Można dyskutować oczywiście nad oryginalnością projektu, czy postępującym zużyciem „płaskiego” stylu, ale na tle dotychczas obowiązującego wzoru zmiana Funduszu jest bez dwóch zdań pozytywna.
Odświeżone logo wygląda moim zdaniem bardzo dobrze także z tego powodu, że nie powiela utartych w „branży” schematów kolorystycznych. Pojawia się co prawda znów motyw drzewa i wody (a więc bardzo typowe elementy), ale w prostej kolorystyce trzeba przyznać, że nie wygląda to najgorzej. Cieszyć może również fakt, że wraz z nowym logo przygotowano także dla WFOŚiGW księgę znaku, co świadczy o profesjonalnym podejściu do procesu rebrandingu.
Myślę, że zmiana gdańskiego Funduszu Ochrony Środowiska jest pierwszym w tym roku całkiem przyzwoitym rebrandingiem. Pomimo znanych motywów autorom udało się uzyskać świeży wzór, który może się podobać. Proste kształty, estetyczna kolorystyka i profesjonalne wykonanie na pewno wyjdą na dobre właścicielom znaku. Oby teraz zarząd poszedł za ciosem i po opracowaniu podstawy identyfikacyjnej zajął się jej wdrażaniem w życie, co będzie na pewno dużo trudniejsze i kosztowniejsze. Ale mimo wszystko życzymy powodzenia.