Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Gratka przechodzi rebranding i zmienia strategię. Platforma skupia się na nieruchomościach

Udostępnij ten artykuł

Rebranding Gratka.pl - nowe logo serwisu
Grupa Morizon-Gratka wprowadziła we wrześniu br. zupełnie nową wersję serwisu Gratka.pl, który został odświeżony zarówno pod kątem wizualnym, jak i funkcjonalnym. Oprócz nowego logo portal zyskał także brand hero i szereg udogodnień wspierających proces poszukiwania nowej nieruchomości.

Nowa Gratka skupia się na nieruchomościach

Gratka to jeden z największych w Polsce portali ogłoszeniowych, który przez lata zbudował potężną bazę ogłoszeń z różnych dziedzin i obsłużył miliony transakcji kupna-sprzedaży. Serwis w ostatnim czasie cieszył się popularnością szczególnie w kontekście publikowania ofert nieruchomości, pracy czy ogłoszeń motoryzacyjnych.

Nowa odsłona portalu zrywa z dotychczasowym kierunkiem działalności, skupiając się praktycznie już tylko na nieruchomościach i osobach poszukujących nowego miejsca do życia. Odmieniona Gratka jest platformą, która chce stać się najbardziej uporządkowaną i przejrzystą bazą tego typu ofert na rynku.

– W Gratce rozumiemy, że poszukiwanie wymarzonego mieszkania czy domu to jedno z największych życiowych wyzwań, które niesie zarówno ekscytację, jak i stres. Dlatego naszą misją jest uproszczenie tego procesu, aby nabywca mógł skupić się na marzeniach, a nie na trudnościach – mówi Łukasz Szymak, prezes zarządu Grupy Morizon-Gratka Sp. z o.o.

Nowa strategia, nowe cele, nowe funkcje

Cel postawiony przez właściciela portalu będzie realizowany za pomocą szeregu nowych funkcji, które zostały uruchomione z myślą o ułatwieniu procesu zakupu nieruchomości. W serwisie pojawiły się takie udogodnienia jak asystent AI, interaktywne mapy, intuicyjne filtry wyszukiwania, sekcja dedykowana rynkowi pierwotnemu i wiele innych.

Rebranding Gratki całkowicie zmienia identyfikację wizualną platformy

Rewolucyjna metamorfoza serwisu wpłynęła również na tożsamość wizualną marki, która została całkowicie przeprojektowana.

Nowe logo serwisu Gratka nadal jest utrzymane w czerwonym odcieniu, ale znak zyskał inny styl i wydźwięk. Mocna typografia, za pomocą której przedstawiono nazwę marki, została uzupełniona o sygnet z wpisaną literą „G”. W informacji prasowej podano, że forma tego elementu ma budzić skojarzenia z brelokiem do kluczy i pinezką lokalizacyjną na wirtualnej mapie.

Nowe logo Gratka.pl - rebranding 2024
Brand Hero Gratka - nowa platforma
Sygnet Gratka 2024 - rebranding platformy

Koralowa czerwień użyta do zaprojektowania odświeżonego znaku pojawia się także w nowej identyfikacji, tworząc harmonijne kompozycje z uzupełniającymi ją błękitami.

Ważnym elementem odświeżonej tożsamości jest także wprowadzony do komunikacji marki jej nowy brand hero, przyjmujący wizerunek niebieskiego pieska. Wciela się on w rolę przyjaznego asystenta, który wspiera poszukiwania wymarzonego lokum.

Nowe logo Grakta.pl i grafika
Grafika promująca rebranding Gratki
Gratka ma nowe logo
Hasło reklamowe Gratki - rebranding 2024
Mapa Gratka - nowa identyfikacja
Nowa identyfikacja wizualna Gratka.pl
Rebranding Gratka - nowa identyfikacja ikony
Rebranding Gratka.pl - grafika promocyjna
Nowy brand hero Gratka
Grafika i hasło - rebranding Gratka
Gratka.pl nowe logo - rebranding

Kampania wspierająca zmianę portalu

Rebranding Gratki jest wspierany poprzez kampanię reklamową szeroko promującą zmianę portalu. Prowadzona jest pod hasłem „Masz szczęście! Gratka sprzyja szukającym” i obejmuje działania digitalowe, promocję zmiany w mediach społecznościowych oraz aktywność w obszarze PR.

Za wizerunkową zmianę platformy ogłoszeniowej odpowiadają agencje CPC Brand Consultants i Brand New Attitude, które przygotowały nową strategię oraz tożsamość marki, natomiast koncepcję kampanii reklamowej opracowała agencja Freundschaft.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Rebranding