Nowa Gratka skupia się na nieruchomościach
Gratka to jeden z największych w Polsce portali ogłoszeniowych, który przez lata zbudował potężną bazę ogłoszeń z różnych dziedzin i obsłużył miliony transakcji kupna-sprzedaży. Serwis w ostatnim czasie cieszył się popularnością szczególnie w kontekście publikowania ofert nieruchomości, pracy czy ogłoszeń motoryzacyjnych.
Nowa odsłona portalu zrywa z dotychczasowym kierunkiem działalności, skupiając się praktycznie już tylko na nieruchomościach i osobach poszukujących nowego miejsca do życia. Odmieniona Gratka jest platformą, która chce stać się najbardziej uporządkowaną i przejrzystą bazą tego typu ofert na rynku.
– W Gratce rozumiemy, że poszukiwanie wymarzonego mieszkania czy domu to jedno z największych życiowych wyzwań, które niesie zarówno ekscytację, jak i stres. Dlatego naszą misją jest uproszczenie tego procesu, aby nabywca mógł skupić się na marzeniach, a nie na trudnościach – mówi Łukasz Szymak, prezes zarządu Grupy Morizon-Gratka Sp. z o.o.
Nowa strategia, nowe cele, nowe funkcje
Cel postawiony przez właściciela portalu będzie realizowany za pomocą szeregu nowych funkcji, które zostały uruchomione z myślą o ułatwieniu procesu zakupu nieruchomości. W serwisie pojawiły się takie udogodnienia jak asystent AI, interaktywne mapy, intuicyjne filtry wyszukiwania, sekcja dedykowana rynkowi pierwotnemu i wiele innych.
Rebranding Gratki całkowicie zmienia identyfikację wizualną platformy
Rewolucyjna metamorfoza serwisu wpłynęła również na tożsamość wizualną marki, która została całkowicie przeprojektowana.
Nowe logo serwisu Gratka nadal jest utrzymane w czerwonym odcieniu, ale znak zyskał inny styl i wydźwięk. Mocna typografia, za pomocą której przedstawiono nazwę marki, została uzupełniona o sygnet z wpisaną literą „G”. W informacji prasowej podano, że forma tego elementu ma budzić skojarzenia z brelokiem do kluczy i pinezką lokalizacyjną na wirtualnej mapie.
Koralowa czerwień użyta do zaprojektowania odświeżonego znaku pojawia się także w nowej identyfikacji, tworząc harmonijne kompozycje z uzupełniającymi ją błękitami.
Ważnym elementem odświeżonej tożsamości jest także wprowadzony do komunikacji marki jej nowy brand hero, przyjmujący wizerunek niebieskiego pieska. Wciela się on w rolę przyjaznego asystenta, który wspiera poszukiwania wymarzonego lokum.
Kampania wspierająca zmianę portalu
Rebranding Gratki jest wspierany poprzez kampanię reklamową szeroko promującą zmianę portalu. Prowadzona jest pod hasłem „Masz szczęście! Gratka sprzyja szukającym” i obejmuje działania digitalowe, promocję zmiany w mediach społecznościowych oraz aktywność w obszarze PR.
Za wizerunkową zmianę platformy ogłoszeniowej odpowiadają agencje CPC Brand Consultants i Brand New Attitude, które przygotowały nową strategię oraz tożsamość marki, natomiast koncepcję kampanii reklamowej opracowała agencja Freundschaft.