Marka Lotos znika z detalicznego rynku paliw
Efektem transakcji między Orlenem, Lotosem i MOL-em jest likwidacja marki Lotos i rebranding wszystkich 417 przejętych stacji benzynowych. Zgodnie z zapowiedziami węgierskiego koncernu operacja zmiany brandingu zacznie się jeszcze w tym roku i ma przebiec możliwie jak najszybciej.
Grupa MOL wchodzi na polski rynek?
Wbrew pojawiającym się opiniom koncern MOL wcale nie jest nowym graczem na polskim rynku. Działa na nim już od dłuższego czasu będąc właścicielem słowackiej marki Slovnaft Parnters, która posiada 83 stacje i funkcjonuje w Polsce od 1997 roku. W ramach obecnej ekspansji Węgrzy docelowo zmienią także tę sieć na markę MOL.
MOL trzecią największą siecią paliw w Polsce
Obecna w 10 krajach Europy Środkowej Grupa MOL po przejęciu stacji Lotosu stanie się trzecim po Orlenie i BP największym operatorem detalicznej sprzedaży paliw w Polsce. Koncern będzie dysponował w naszym kraju 500 stacjami.
Jak podaje Business Insider kapitalizacja całej Grupy MOL w listopadzie 2022 wynosiła 5,5-5,7 mld USD, podczas gdy Orlen po fuzji z Lotosem i PGNiG w tym samym czasie był warty ok. 16,7 mld dolarów.
Orlen przejmuje stacje na Węgrzech i Słowacji
Jednocześnie należy odnotować fakt, że rebrandingi będą mieć miejsce również na Węgrzech i Słowacji. W tych krajach Grupa MOL sprzedała Orlenowi łącznie 182 kontrolowane przez siebie stacje, które będą funkcjonować pod marką polskiego koncernu.
Źródło: MOL, PAP, Business Insider