Szukaj

Współpraca

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

PrintOn'30 - Katowice 2024
Konferencja PrintOn'30 - Katowice

Grupa Orlen rozpoczęła rebranding. Trwa włączanie stacji Lotosu do sieci sprzedaży

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Koncern z Płocka podkreślił, że w ramach połączenia obu firm sieć Grupy Orlen w Polsce powiększy się do ponad 1900 stacji, a za granicą do blisko 1300 obiektów.

Informując we wtorek o rebrandingu stacji paliw Lotos, PKN Orlen wyjaśnił, że na nowo włączonych do sieci obiektach pojawiła się już wizualizacja Orlen oraz uruchomiono systemy informatyczne umożliwiające dokonywanie płatności, korzystanie z kart flotowych czy programu VITAY. Koncern zapowiedział też, że w pozapaliwowej ofercie sprzedażowej docelowo wprowadzany będzie asortyment typowy dla stacji Orlen z gastronomicznym formatem Stop Cafe.

Grupa Orlen rozpoczęła proces rebrandingu i włączania stacji paliw Lotos do swojej sieci sprzedaży. W ramach połączenia obu firm sieć Grupy Orlen w Polsce powiększy się do ponad 1900 stacji, a na rynkach zagranicznych do blisko 1300 obiektów” – przekazał PKN Orlen.

Pierwsze stacje pod marką Orlen

Spółka zaznaczyła, że pod marką Orlen działa już siedem zmodernizowanych stacji, m.in. w Rybniku, Koninie i Turku.

Dzięki połączeniu z Grupą Lotos nie tylko wchodzimy do grona największych sieci na Węgrzech i Słowacji, ale także umacniamy pozycję na polskim rynku – powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w informacji koncernu.

Przypomniał zarazem, że zgodnie z przyjętą strategią do 2030 r. Grupa Orlen „chce tworzyć najnowocześniejszą w regionie sieć 3500 stacji paliw i znacząco rozbudowywać sprzedaż pozapaliwową”.

Blisko 100 stacji Lotos, które do stycznia przyszłego roku włączymy do naszej sieci, będzie dostosowywane do naszych najwyższych standardów, tak żeby w pełni odpowiadać na oczekiwania klientów – zadeklarował prezes PKN Orlen.

Silna pozycja na rynku

Koncern zwrócił uwagę, że prowadzone przez Grupę Orlen akwizycje stacji paliw wzmacniają jego pozycję konkurencyjną w Europie Środkowo-Wschodniej.

W ramach realizacji środków zaradczych związanych z połączeniem z Grupą Lotos, Grupa Orlen pozyska od MOL 144 stacje paliw na Węgrzech oraz 41 stacji na Słowacji, które uzupełnią istniejącą tam już sieć koncernu – przypomniał PKN Orlen.

Koncern zapowiedział jednocześnie, że „docelowo wszystkie stacje przejęte od MOL zostaną poddane rebrandingowi i będą funkcjonowały pod marką Orlen„.

PKN Orlen podkreślił, że do 2030 r. „Grupa Orlen będzie obecna z ofertą detaliczną na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej z 3,5 tys. stacji pod marką Orlen, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc.

Źródła: PolskieRadio24.pl, PAP
Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Branding newsy