Wszystkie marki jednym głosem
Jednym z najważniejszych elementów, a zarazem wyzwań rebrandingu była standaryzacja logo zarówno Grupy Vorwerk, jak i marek z jej portfolio – Thermomix® i Kobold. Wcześniej brakowało im wystarczającej spójności i jasnych reguł stosowania oraz współwystępowania. – Ta unifikacja stosowania logo marek była szczególnie ważna dla polskiego oddziału Grupy Vorwerk – mówi Magdalena Kruk-Ołpińska, Dyrektor Marketingu Vorwerk Polska – O ile marka Thermomix® jest znana i ceniona w Polsce od lat, o tyle marka Kobold, która przecież również należy do wielkiej rodziny Vorwerk, na naszym rynku zadebiutowała w 2019 roku, a w 2023 do jej portfolio wprowadzone zostały aż dwa nowe produkty. Spójne logo Thermomix® i Kobold, z naszego punktu widzenia, jest zatem kluczowe dla budowania świadomości i zaufania do stosunkowo nowej na rynku marki, której globalna historia sięga 90 lat i jest niepodważalnie kojarzona z jakością Vorwerk. – dodaje.
Standaryzacja logo po rebrandingu objęła także ustalenie wyraźnych proporcji między logo Vorwerk i jego marek produktowych oraz doprecyzowanie zasad ich współwystępowania w komunikacji i kreacjach graficznych. Z kolei, odświeżona typografia oparta jest na tym samym dla wszystkich marek, unikatowym kroju pisma „Vorwerk”, które w porównaniu do poprzedniego zostało uszczuplone, stając się bardziej minimalistycznym, ponadczasowym i tym samym dostosowanym do współczesnych standardów designu.
Feeria barw – pełna emocji i energetyzująca, ale według określonych zasad
Zmiana identyfikacji wizualnej Vorwerk nie ominęła także aspektu kolorystyki, na której oparta ma być cała komunikacji brandu. Wiodącym kolorem pozostaje nadal Vorwerk Green, która w nowej identyfikacji wizualnej została przeniesiona na skali bardziej w kierunku kontrastującej, wyżej nasyconej i energetyzującej. Kolorami wspierającymi pozostają biel i antracyt, ale dla zdynamizowania komunikatu, nowa identyfikacja wizualna dopuszcza możliwość użycia wybranego koloru występującego w fotografii wykorzystanej w danej kreacji. W przypadku, gdy zasada ta nie może zostać zastosowana, twórcy nowej identyfikacji wizualnej Vorwerk wyodrębnili pięć dostępnych do zastosowania kolorów – żółty, pomarańczowy, różowy, niebieski oraz fioletowy w odcieniach, które mają kontrastować z zielenią Vorwerk.
Ludzie w centrum Vorwerk
Strategia rebrandingu Grupy Vorwerk objęła także określenie charakteru fotografii użytych w kreacjach graficznych, stosowanych we wszystkich kanałach komunikacji firmy. Dotychczasowe dość statyczne i wystylizowane ujęcia, których centrum stanowił produkt, ustępują miejsca energetycznym fotografiom, które opowiadają pełne pasji i entuzjazmu momenty z życia ludzi. Produkty towarzyszą bohaterom tych opowieści, a ich użycie może mieć pozytywny wpływ na ich codzienność. Thermomix® pozwala czerpać radość i daje nieograniczone możliwości kulinarnego doświadczania. Z kolei Kobold zadziwia nadzwyczajnymi rozwiązaniami zamkniętymi w jednym, modułowym systemie do utrzymania czystości w domu, który może codzienne życie i obowiązki czynić znacznie prostszymi.
Nowa komunikacja wizualna Grupy Vorwerk stanowi element wsparcia strategii rozwoju firmy na najbliższe lata.
Źródło: Vorwerk Polska