Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Grupa Vorwerk z nową identyfikacją wizualną

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Spójność, nowoczesność i ludzie pełni pasji w centrum – oto wyróżniki nowej identyfikacji wizualnej, nad której globalnym wdrożeniem, przez ostatnie miesiące, pracował producent słynnego, wielofunkcyjnego urządzenia Thermomix® oraz systemu do utrzymania czystości Kobold. Rebranding firmy, która w 2023 roku świętowała jubileusz 140-lecia, objął odświeżenie i ustandaryzowanie logo, typografii, kolorystyki oraz elementów graficznych stosowanych we wszystkich kanałach komunikacji Grupy Vorwerk.

Wszystkie marki jednym głosem

Jednym z najważniejszych elementów, a zarazem wyzwań rebrandingu była standaryzacja logo zarówno Grupy Vorwerk, jak i marek z jej portfolio – Thermomix® i Kobold. Wcześniej brakowało im wystarczającej spójności i jasnych reguł stosowania oraz współwystępowania. – Ta unifikacja stosowania logo marek była szczególnie ważna dla polskiego oddziału Grupy Vorwerk – mówi Magdalena Kruk-Ołpińska, Dyrektor Marketingu Vorwerk Polska – O ile marka Thermomix® jest znana i ceniona w Polsce od lat, o tyle marka Kobold, która przecież również należy do wielkiej rodziny Vorwerk, na naszym rynku zadebiutowała w 2019 roku, a w 2023 do jej portfolio wprowadzone zostały aż dwa nowe produkty. Spójne logo Thermomix® i Kobold, z naszego punktu widzenia, jest zatem kluczowe dla budowania świadomości i zaufania do stosunkowo nowej na rynku marki, której globalna historia sięga 90 lat i jest niepodważalnie kojarzona z jakością Vorwerk. – dodaje.

Standaryzacja logo po rebrandingu objęła także ustalenie wyraźnych proporcji między logo Vorwerk i jego marek produktowych oraz doprecyzowanie zasad ich współwystępowania w komunikacji i kreacjach graficznych. Z kolei, odświeżona typografia oparta jest na tym samym dla wszystkich marek, unikatowym kroju pisma „Vorwerk”, które w porównaniu do poprzedniego zostało uszczuplone, stając się bardziej minimalistycznym, ponadczasowym i tym samym dostosowanym do współczesnych standardów designu.

Feeria barw – pełna emocji i energetyzująca, ale według określonych zasad

Zmiana identyfikacji wizualnej Vorwerk nie ominęła także aspektu kolorystyki, na której oparta ma być cała komunikacji brandu. Wiodącym kolorem pozostaje nadal Vorwerk Green, która w nowej identyfikacji wizualnej została przeniesiona na skali bardziej w kierunku kontrastującej, wyżej nasyconej i energetyzującej. Kolorami wspierającymi pozostają biel i antracyt, ale dla zdynamizowania komunikatu, nowa identyfikacja wizualna dopuszcza możliwość użycia wybranego koloru występującego w fotografii wykorzystanej w danej kreacji. W przypadku, gdy zasada ta nie może zostać zastosowana, twórcy nowej identyfikacji wizualnej Vorwerk wyodrębnili pięć dostępnych do zastosowania kolorów – żółty, pomarańczowy, różowy, niebieski oraz fioletowy w odcieniach, które mają kontrastować z zielenią Vorwerk.

Ludzie w centrum Vorwerk

Strategia rebrandingu Grupy Vorwerk objęła także określenie charakteru fotografii użytych w kreacjach graficznych, stosowanych we wszystkich kanałach komunikacji firmy. Dotychczasowe dość statyczne i wystylizowane ujęcia, których centrum stanowił produkt, ustępują miejsca energetycznym fotografiom, które opowiadają pełne pasji i entuzjazmu momenty z życia ludzi. Produkty towarzyszą bohaterom tych opowieści, a ich użycie może mieć pozytywny wpływ na ich codzienność. Thermomix® pozwala czerpać radość i daje nieograniczone możliwości kulinarnego doświadczania. Z kolei Kobold zadziwia nadzwyczajnymi rozwiązaniami zamkniętymi w jednym, modułowym systemie do utrzymania czystości w domu, który może codzienne życie i obowiązki czynić znacznie prostszymi.

Nowa komunikacja wizualna Grupy Vorwerk stanowi element wsparcia strategii rozwoju firmy na najbliższe lata.

Źródło: Vorwerk Polska
Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Branding newsy