Ciche odświeżanie brandingu Amazon
Pierwsze modyfikacje wizualne korporacja zainicjowała już wiosną br. Jak informuje serwis Desing Tagebuch, firma zaczęła wtedy użytkować odświeżoną wersję logo i nowy krój korporacyjny w niektórych przestrzeniach kreowania marki. Mogły to być jedynie testy, ponieważ zmiany te nie były w żaden sposób promowane, ani nagłaśniane.
Podobnie rzecz ma się z obecną, ale już znacznie szerszą prezentacją nowych elementów identyfikacji. Ich charakter jest z pozoru bardzo subtelny, a wprowadzenie ponownie nie zostało oficjalnie zakomunikowane. Mimo to wprawne oko dostrzeże różnice w zmienionej typografii, a nawet znaku marki.
Dobre projekty wymagają co najwyżej odświeżenia
Nowe logo Amazon, które na początku listopada pojawiło się na głównej stronie internetowej platformy oraz w aplikacjach, to delikatne, kosmetyczne przeprojektowanie, niewprowadzające żadnej rewolucji.
Mimo że firma zmieniła krój pisma, którym przedstawiona jest nazwa marki oraz wzmocniła pomarańczowy odcień strzałki, użytkownicy przyzwyczajeni do logo funkcjonującego od 2000 roku, a nieprzywiązujący zbytniej uwagi do szczegółów, mogą nawet nie zauważyć, że cokolwiek się zmieniło.
Znacznie łatwiej dostrzec modyfikacje w sferze korporacyjnej typografii. Od 2016 roku Amazon wykorzystuje krój Amazon Ember, który właśnie ewoluował w Amazon Ember Modern. Banery promocyjne z okazji Black Friday i Cyber Monday, a także kolejne, są już opracowywane z wykorzystaniem właśnie tego liternictwa w pogrubionej odmianie.
Czy Amazon ujednolici wizualnie wszystkie swoje marki?
W bazie zasobów medialnych Amazon pojawiło się również odświeżone logo usługi Prime, co może sugerować, że korporacja zmierza do wizualnych ujednolicenia wszystkich swoich submarek.
Niestety firma oficjalnie nie ustosunkowała się jeszcze do wprowadzanego przeprojektowania identyfikacji, dlatego nie wiadomo jak długo potrwa proces wdrażania ani jak szeroki będzie jego zasięg. Trudno też powiedzieć czy nowy krój Amazon Ember Modern całkowicie zastąpi dotychczas stosowane odmiany, czy będzie jedynie ich uzupełnieniem.
Być może w najbliższym czasie Amazon oficjalnie przedstawi swój pomysł na nową identyfikację marki, ponieważ postęp w jej egzekwowaniu jest wyraźny i wydaje się nabierać tempa.
Źródła: Amazon, Design Tagebuch, Tabletowo.pl