Szukaj

Reklama

Jak pozyskać UGC content do Twojej następnej kampanii płatnych reklam

Poniższy tekst jest informacją prasową dostarczoną przez podmiot zewnętrzny. Jej treść nie została przygotowana przez redakcję Branding Monitor.

User Gerenrated Content (UGC) są niezwykle cennym zasobem w kampaniach płatnych reklam z jednego ważnego powodu: treści stworzone przez użytkowników, a nie przez marki, wydają się bardziej autentyczne, szczere i godne zaufania. Filmy, zdjęcia i referencje UGC pomagają budować wiarygodność i tworzą silniejsze połączenie między markami a ich grupami docelowymi.

Spójrzmy, jak pozyskać wysokiej jakości treści UGC do Twojej następnej kampanii płatnych reklam i szybki przewodnik, jak to zrobić.

Jak pozyskać UGC content?

Istnieją dwa sposoby na pozyskanie treści UGC.

Większość witryn zaleca, aby pobrać je od swoich klientów. Kiedy kupują oni Twoje produkty (lub otrzymują je w konkursach i giveawayach), dzielą się swoimi doświadczeniami z Twoją marką na swoich mediach społecznościowych. Możesz wykorzystać te treści w swoich płatnych reklamach.

Jednak nie jest to najlepsza opcja, ze względu na problemy prawne, jakość treści, przekazy i dokładność informacji o produkcie.

Najlepszym sposobem na pozyskanie treści UGC o wysokiej jakości, które konwertują, jest korzystanie z doświadczonych UGC creators. Oto jak:

Od UGC creators

Pozyskiwanie treści od wykwalifikowanych i profesjonalnych UGC creators może sprawić, że Twoje kampanie marketingowe nabiorą nowego wyrazu, łącząc autentyczność wkładu użytkowników z wysokiej jakości filmami. Oto jak to zrobić:

  • Znajdź UGC creator

Chociaż możesz znaleźć twórców ręcznie na Instagramie lub TikToku, znacznie szybciej jest nawiązać z nimi kontakt za pośrednictwem platformy UGC, takiej jak rynek internetowy, gdzie UGC creators przechodzą rygorystyczny proces selekcji, aby zapewnić, że są wykwalifikowani, poważni i doświadczeni w swoim fachu.

  • Przedstaw szczegółowy briefing

Upewnij się, że przekazujesz twórcom możliwie najwięcej informacji – język filmu, typ filmu (unboxing, recenzja, jak złożyć…), informacje, które chciałbyś, aby uwzględnili.

  • Wybierz najbardziej odpowiednich twórców

Po przesłaniu aplikacji przez twórców do Twojego projektu, przejrzyj ich portfolio i wybierz tylko tych, którzy najlepiej pasują do Twojej marki.

  • Zdecyduj się na długoterminową współpracę

Po znalezieniu twórców idealnie pasujących do Twojej marki i wymagań, długoterminowa współpraca to doskonała opcja zapewniająca stały przepływ wysokiej jakości treści do Twoich kampanii marketingowych. W końcu możesz wykorzystać UGC content nie tylko do płatnych kampanii, ale także dla platform mediów społecznościowych, newsletterów i strony internetowej.

Od użytkowników

Jak już wspomniano, można także korzystać z treści tworzonych przez Twoich użytkowników i publikować je na swoich kanałach i platformach.

To najlepsze, gdy masz już ustabilizowaną bazę klientów, którzy regularnie korzystają z Twoich produktów i usług. Wtedy ich treści mogą być świetnym uzupełnieniem Twojej strategii poprzez organizowanie konkursów, giveawayów i innych sposobów zachęcania do udziału użytkowników.

Niemniej jednak najlepiej wykorzystać ich treści jako niewielką część i polegać na stałym przepływie treści od UGC creators z kilku powodów:

Prawa do treści należą do Ciebie

W przeciwieństwie do treści od Twoich użytkowników, treści otrzymane od UGC creators należą do Ciebie, a nie do twórców. Oznacza to, że możesz zrobić z treścią co chcesz; nie ma kwestii prawnych z nią związanych ani potencjalnych komplikacji.

Stały przepływ aktualnych, wysokiej jakości treści

Nie każda treść, którą otrzymujesz od swoich klientów, jest dobra i aktualna. Może się okazać, że filmy i Story opuszczają główne korzyści Twojego produktu lub nawet zawierają nieprawidłowe dane. Ponadto jest mało prawdopodobne, że zdjęcia i filmy Twoich użytkowników są zgodne z identyfikacją wizualną Twojej marki.

Pracując z UGC creators, przekazujesz im szczegółowe informacje na temat tego, co mają uwzględnić, a co ważne – czego nie uwzględniać w filmach.

Dzięki temu otrzymasz wysokiej jakości treści zawsze wtedy, gdy są potrzebne. Nawet jeśli Twoi użytkownicy tworzą świetne treści i możesz je wykorzystać w kampaniach, nigdy nie możesz być pewien, kiedy otrzymasz kolejny zwycięski film. Twórcy z kolei dostarczają treści wtedy, gdy są potrzebne i tak często, jak jest to konieczne.