Sprawdzony dostawca
Chcąc wprowadzić do oferty sklepu produkty zagraniczne, mamy dwa rozwiązania: albo sami będziemy je sprowadzać z kraju pochodzenia, albo kupimy je od hurtowni. Pierwszy sposób sprawdza się wyłącznie w przypadku, gdy z jakichś powodów często odwiedzamy kraj trzeci, a zakupy do swojego sklepu zrobimy tam dodatkowo. Podróż celem kupienia jedynie niewielkiej ilości produktów jest zwyczajnie nieopłacalna. Trzeba też pamiętać o rozliczeniu zakupu towarów zagranicznych, co może generować pewne trudności.
Optymalnym rozwiązaniem jest więc nawiązanie współpracy z hurtownikiem. Przykładowo, hurtownia chemia włoska: https://b2b.europedg.pl/kategorie-produktow/chemia-wloska-hurtownia musi prezentować najwyższą jakość – tylko takie towary mają szansę pozyskać dla nas klientów. Pamiętajmy, że dostawca musi być sprawdzony, a więc powinien posiadać wszelkiego rodzaju dokumentację, którą przedstawi na żądanie klienta. Kontakty handlowe z polskim dostawcą są znacznie prostsze w rozliczeniu podatkowym, co jest istotne zwłaszcza dla przedsiębiorstw o złożonej strukturze.
Jak znaleźć dobrego dostawcę produktów?
Pierwszym krokiem do tego, by wprowadzić do oferty produkty zagraniczne, jest znalezienie dobrego partnera biznesowego, a więc dostawcy. Tutaj z pomocą przychodzi nam internet, gdzie znajdziemy wiele ciekawych propozycji współpracy. Warto pamiętać, że poszerzenie asortymentu o nowości z różnych krajów dodatkowo zwiększa atrakcyjność naszego sklepu w oczach klientów.
Ważne, aby dostawy odbywały się regularnie, szczególnie gdy nowy towar zyska zainteresowanie konsumentów. Wybierając dostawcę, zwróćmy uwagę na:
- sposób rozliczania transakcji,
- renomę potencjalnego partnera biznesowego,
- produkty, które ma na stałe w swojej ofercie,
- ilość produktów, którą może dostarczyć jednorazowo,
- warunki współpracy.
Zastanówmy się również, jakie dokładnie produkty chcemy wprowadzić do naszej oferty. Czasami wystarczy kilka nowości, aby na nowo zyskać zainteresowanie wśród klientów. Taka tendencja występuje głównie w sklepach stacjonarnych, w których od czasu do czasu trzeba wprowadzić kilka nowości. Inaczej jest natomiast w sklepach internetowych – tutaj klienci liczą na dużą ilość towaru dostępnego od ręki, który będą mogli zamówić natychmiastowo. Ważne jest również to, kto właściwie najczęściej robi zakupy w naszym sklepie. O ile młodzi ludzie chętnie sięgają po nowości, o tyle seniorzy najczęściej mają swoje sprawdzone produkty, a pozostały asortyment jest dla nich wyłącznie miłym dodatkiem.
Jak reklamować zagraniczne produkty?
Nowości w swojej ofercie zawsze trzeba zareklamować tak, aby klient mógł je zauważyć. Warto jednak pamiętać, że produkty zagraniczne nie potrzebują reklamy innej niż ta, którą stosujemy w przypadku towarów krajowych. Często już samo opakowanie zachęca do zakupu – klienci lubią produkty oryginalne, a nie takie, które dostosowywane są do polskiego rynku. Prezentują one wyższą jakość, co jest bardzo istotne zwłaszcza w przypadku środków czystości.
Sprzedając zagraniczne produkty, trzeba się skupić na ich wycenie. Najczęściej będą one droższe od produktów krajowych, ale są też znacznie bardziej wydajne. Warto ten fakt wykorzystać, przygotowując materiały reklamowe. Co ciekawe, oryginalne produkty zagraniczne zazwyczaj nie są przeceniane przez sprzedawców. Wynika to z faktu, iż sprzedają się dosyć szybko, a na końcówki serii i tak znajdą się chętni. Ich sprzedaż jest więc doskonałym sposobem na zarobek, szczególnie gdy poszukujemy dodatkowego źródła dochodu dla swojego sklepu.