Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Jaka franczyza szkoły językowej się opłaca? Najważniejsze cechy dobrej franczyzy

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Zastanawiasz się nad założeniem własnej szkoły językowej? Nie wiesz, jaka franczyza się opłaca? Nie martw się – w tym artykule podpowiemy Ci, na jakie cechy zwrócić uwagę, tak aby dokonać właściwego wyboru. Czytaj dalej i dowiedz się, jak wybrać odpowiednią ofertę franczyzową!

Franczyza vs. samodzielna szkoła językowa

Zanim omówimy, jaka franczyza się opłaca, wyjaśnijmy jedną rzecz – czy tak właściwie warto w ogóle iść we franczyzę? Wiele osób może mieć objawy co do franchisingu, szczególnie ze względu na to, że najpopularniejsze sieci franczyzowe przysporzyły mu trochę złej reputacji. Jak jest naprawdę?

Franczyza edukacyjna się opłaca – jest to coraz bardziej popularne rozwiązanie. Dlaczego? Wynika to z następujących korzyści:

  • działanie jako znana marka,
  • wsparcie metodyczne (szkolenia, materiały edukacyjne, metoda),
  • wsparcie marketingowe (marketing online jest zazwyczaj prowadzony przez franczyzodawcę),
  • dostęp do narzędzi IT (e-dziennik, platformy edukacyjne, aplikacje do zarządzania firmą),
  • wsparcie administracyjne i prawne.

Dodatkowo franczyzodawcy szkół językowych zazwyczaj narzucają o wiele mniej rygorystyczne wymagania niż franczyzodawcy w innych branżach. Oznacza to, że jest po prostu łatwiej i masz większą kontrolę nad swoim biznesem.

Jaka franczyza się opłaca? Najważniejsze cechy!

Przejdźmy do sedna tego artykułu. Jaka franczyza się opłaca? Oto najważniejsze cechy, na które musisz zwrócić uwagę!

Zakres wsparcia

Po pierwsze, przyjrzyj się temu, jakie wsparcie otrzymasz od franczyzodawcy. Jego zakres może różnić się w zależności od sieci, a to właśnie ono jest głównym powodem, dla którego warto wybrać franczyzę.

Rozpoznawalność marki

Drugim głównym powodem wyboru franczyzy jest rozpoznawalność marki, więc jaka franczyza się opłaca? Taka, która jest znana wśród rodziców w całej Polsce. Im lepszą reputację ma cała sieć, tym łatwiej będzie Ci przyciągnąć uczniów chętnych do nauki w Twojej szkole!

Doświadczenie, metody i materiały edukacyjne

Warto też zwrócić uwagę na jakość wsparcia, czyli w tym wypadku doświadczenie na rynku, stosowane metody i dostępność materiałów edukacyjnych. Zależy Ci przede wszystkim na:

  • autorskich materiałach,
  • sprawdzonych metodach dostosowanych do wieku uczniów,
  • dużym doświadczeniu i wsparciu metodyków z centrali szkoły językowej,
  • dużej liczbie szkoleń dla lektorów.

Koszty

Kolejnym ważnym elementem są koszty. Jak wiadomo, każdy franczyzodawca będzie pobierać opłatę franczyzową co miesiąc, jednak jej wysokość różni się w zależności od sieci. Co więcej, do wszystkiego dochodzą też koszty początkowe: opłata akcesyjna, kaucja, koszty rozkręcenia działalności. W tym wypadku dobre franczyzy charakteryzują się:

  • opłatą franczyzową zależną od realnej liczby wpłat w danym miesiącu,
  • niską opłatą akcesyjną lub jej brakiem,
  • nieobciążającą kaucją zwrotną,
  • dużym wsparciem na początku (np. udostępnianiem projektów materiałów marketingowych), a tym samym niskimi całkowitymi kosztami rozpoczęcia działalności.

Obowiązki franczyzobiorcy

Wybierając franczyzę, zwróć również uwagę na to, jakie obowiązki nakłada na Ciebie franczyzodawca. O ile w przypadku franchisingu w edukacji zazwyczaj spotkasz się z franczyzami miękkimi, tj. takimi, które oferują sporą swobodę, to poziom tej swobody będzie różnił się w zależności od sieci.

Tutaj, przede wszystkim szukaj sieci, które ograniczają obowiązki do minimum – dotyczy to takich obowiązków, które naturalnie wynikają z relacji franczyzowej.

Znajdź franczyzę, która się opłaca i spełnij marzenie o własnej szkole językowej!

Wiesz już, jaka franczyza się opłaca – pora zacząć poszukiwania. Dokładnie przestudiuj dostępne opcje i wybierz taką franczyzę, która posiada jak najwięcej cech z naszej listy. Potem pozostanie Ci już tylko rozkręcić swoją własną szkołę językową! Więcej informacji znajdziesz w artykule: https://franczyza.earlystage.pl/jaka-franczyze-warto-otworzyc/

Źródło: Early Stage
Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Branding newsy