Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Jakie powinno być logo firmy? 3 ważne porady

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Marki z nim się identyfikują, ale chcą też, aby było ono zapamiętane przez odbiorców. Logo, bo o nim mowa, jest więc znaczącym elementem graficznym dla każdej firmy. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób zwraca uwagę na to, jakim znakiem przedsiębiorstwo się posługuje i czy jest ono skuteczne. Tylko skąd wiedzieć, jakie powinno być logo firmy? Oto kilka porad!

Logo firmy – czym jest?

Logo jest najważniejszym materiałem graficznym, jakie posiada firma. Ma on ogromne znaczenie dla rozpoznawalności przedsiębiorstwa oraz jego produktów. Biorąc pod uwagę teoretyczne założenia, logo składa się z 3 części: sygnetu, czyli warstwy typowo graficznej, logotypu, czyli nazwy firmy oraz sloganu, wyrażającego ideę, jaką marka się kieruje. W praktyce bywa jednak różnie. Nie ma bowiem narzuconego obowiązku, że wszystkie 3 wymienione elementy muszą zawsze występować razem i jako całość tworzyć logo. Są bowiem symbole, które składają się z sygnetu i logotypu, ale też takie, które mają jedynie warstwę graficzną.

Jakie powinno być firmowe logo?

Zaprojektowanie firmowego logo jest procesem wymagającym wiedzy i doświadczenia. Dlatego najlepiej, gdy powierza się takie zadanie specjalistom, a nie stawia na korzystanie z darmowych kreatorów. Jakie zatem powinno być firmowe logo?

Prosty i czytelny

Logo jest elementem graficznym, który stosuje się zwykle we wszystkich komunikatach publikowanych przez firmę. Umieszcza się je na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, reklamach telewizyjnych, na ulotkach, wizytówkach, banerach, ale także na produktach i opakowaniach. Dlatego też logo firmy powinno być proste. Co to właściwie oznacza? Firmowy symbol nie powinien pozostawać odbiorcom przestrzeni do nadinterpretacji, bo może się ona okazać nietrafiona. Musi być zrozumiały i czytelny. Dzięki temu odbiorcom będzie łatwiej go zapamiętać i odtworzyć. To z kolei wpływa na rozpoznawalność firmy.

Unikalny

Firmy chcą, aby potencjalni klienci łatwo odróżniali ich produkty od tych, które oferuje konkurencja. Pomaga w tym logo. Przy czym musi być ono unikalne. Niepowtarzalne logo zaprojektowane przez studio graficzne, takie jak GoodProject, wprost mówi jaką firmę reprezentuje. Tym samym odbiorcy nie mają żadnych wątpliwości, co również pomaga im w wyborze produktów danego przedsiębiorstwa. Indywidualnie zaprojektowane logo wspiera również proces budowania zaufania oraz zdobywania przewagi nad konkurencją.

Uniwersalny

Jedną z najważniejszych cech firmowego logo jest jego uniwersalność. Oznacza ona wysoką jakość symbolu oraz plik w tzw. krzywych. Dzięki temu możliwe jest powiększanie i zmniejszanie logo bez straty jakości. Umieszczanie ono będzie w różnych materiałach graficznych. Niektóre będą bardzo duże, inne mniejsze. Poza tym logo pojawi się w internecie oraz na materiałach drukowanych. Z tych względów musi być uniwersalne i w każdym z wymienionych miejsce powinno się prezentować nienagannie.

Podsumowanie

To, jak wygląda logo firmy, jest ważne z wielu względów, m.in. marketingowego i sprzedażowego. Poprzez symbol buduje się rozpoznawalność oraz zaufanie. Dlatego logo firmy powinno być indywidualnie zaprojektowane, uniwersalne, proste i czytelne. Zapraszamy do kontaktu z GoodProject.

Źródło informacji: GoodProject
Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Branding newsy