Szukaj

Reklama

Karton i taśma dają głos marce. Przesyłki kurierskie służą brandingowi

Poniższy tekst jest informacją prasową dostarczoną przez podmiot zewnętrzny. Jej treść nie została przygotowana przez redakcję Branding Monitor.

Grupa Raja
W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce i rosnącej konkurencji, opakowania wysyłkowe przestały pełnić funkcję wyłącznie praktyczną i stały się integralną częścią strategii komunikacyjnej sklepów internetowych. Proces pakowania można bowiem udoskonalić, a każdy element przesyłki wykorzystać do podkreślenia wizerunku marki i charakteru oferowanych produktów.

Przemyślany branding i inwestycja w stworzenie rozpoznawalnego i przekonującego wizerunku firmy, zawsze będzie inwestycją trafioną. To też najlepszy sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych i stałych klientów. Jest to jednak proces, podczas którego należy być nie tylko uważnym i konsekwentnym, ale – przede wszystkim – otwartym na trendy.

Trendem jest z pewnością dynamiczny rozwój całego sektora e-commerce, który w 2021 odnotował historyczne wzrosty sprzedaży. W ubiegłym roku kupujący w sieci stanowili niemal 80 proc. wszystkich badanych internautów . W konsekwencji coraz więcej przedsiębiorców przenosi swoje działalności do świata wirtualnego, a konkurencja staje się naprawdę duża. Sprzedający w Internecie muszą teraz na nowo zdefiniować swoją ścieżkę i wprowadzać nowe rozwiązania, które pozwolą im się wyróżnić i zdobyć uznanie wymagającego konsumenta. Należy przy tym pamiętać, że w świetle zachodzących zmian i rozwoju e-handlu, branding to już nie tylko logo, chwytliwe hasło czy ciekawy layout strony internetowej. To nieodłączna część każdego biznesu. Działania należy prowadzić zatem wielotorowo.

Jednym z takich działań jest przemyślany proces pakowania i wysyłki zamówień. Opakowanie, w którym konsument otrzymuje produkt, nie pełni już tylko funkcji zabezpieczającej, a jest ważnym nośnikiem informacji o marce – mówi Jarosław Kamiński, prezes polskiego oddziału grupy RAJA, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych. Nie powinien dziwić zatem fakt, że samo otwieranie paczki stało się w ostatnich latach istotną częścią doświadczenia zakupowego – dodaje.

Dystrybutorzy opakowań podążają za trendami

Słuchamy naszych Klientów i odpowiadamy na ich potrzeby. Wiemy, że w dobie rozwijającego się handlu internetowego, wyróżnienie sklepu to absolutna konieczność. Dlatego od początku istnienia firmy systematycznie wprowadzamy możliwość personalizacji wszystkich opakowań.
Naszą ofertę rozszerzyliśmy m.in. o kartony, koperty czy papierowe taśmy pakowe z możliwością nadruku loga lub hasła. To oczywiście nie wszystko. Nieustannie rozbudowujemy nasze portfolio produktowe o kolejne pozycje przeznaczone do personalizacji
– komentuje Jarosław Kamiński.

Nie należy zapominać, że na tak wymagającym rynku, do wszystkich procesów – w tym do budowania świadomości własnej marki – należy podchodzić holistycznie. – Konsumenci oczekują, że otrzymają przesyłkę, która nie tylko spełni ich oczekiwania względem estetyki, czy zabezpieczenia zawartości. Chcą kupować produkty od firm, które są społecznie odpowiedzialne i stosują pro-ekologiczne rozwiązania. To dlatego w RAJA wciąż pracujemy nad dostarczaniem innowacji, które są nie tylko funkcjonalne, ale i neutralne dla środowiska – dodaje Kamiński.

Grupa RAJA jest wiodącym europejskim wielokanałowym dystrybutorem materiałów opakowaniowych i wyposażenia dla firm. Obecna od ponad 65 lat na rynku opakowaniowym w 19 krajach i 26 spółkach. RAJA obsługuje łącznie ponad 2 miliony klientów w Europie, od firm rozpoczynających działalność po firmy międzynarodowe, we wszystkich sektorach działalności.

RAJA Polska – polski oddział Grupy – funkcjonuje od 2010 roku, dbając o najwyższą jakość usług oraz oferując ponad 3000 produktów opakowaniowych, akcesoria do przechowywania, transportowania i zabezpieczania towarów z dostawą w 24h.

Źródło: Grupa RAJA