Szukaj

Reklama

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Komiksy, filmy i nowe logo Marvel

Reklama

Największy na świecie producent komiksów zmienił swoje logo. Marvel Studios odświeżyło je jednak w taki sposób, że zmiana ta z pozoru nie wnosi w znak tak naprawdę za wiele nowego. Pozory jednak mylą.

rebranding-logo-marvel

Marvel jest nie tylko wydawcą komiksów z serii Supermena, czy Hulka, ale także producentem filmów ze swoimi bohaterami. W filmografii wytwórni znajdziemy m.in. takie tytuły jak Spider-Man (2002), Hulk (2003), Iron Man (2008), czy Thor: Mroczny świat (2013). Zmiana jaka została przeprowadzona jest jednak tak subtelna, że aż ledwo zauważalna. Można powiedzieć, że logo Marvel praktycznie się nie zmieniło, choć byłoby to drobną przesadą.

nowe-logo-marvel

Zmiana dotyczy w gruncie rzeczy tak naprawdę wszystkich elementów: logotypu, obwódki, typografii słowa „Studios” i kolorystyki, chociaż z tą byłbym ostrożny, gdyż nie zauważyłem, aby używana czerwień była jakoś zestandaryzowana. Jednak w porównaniu z poprzednim logo, jest na pewno jaśniejsza i mocniejsza. Dopisek „studios” otrzymał nowy, nieco bardziej nowoczesny i mniej standardowy krój pisma. W nowym wzorze jest przez to trochę lepiej widoczny, ponieważ nie gubi się między dwoma białymi odcinkami. Zwiększył się również odstęp dopisku od głównego członu logo, co także wpływa na czytelność znaku. Co wprawniejsze oko zauważy także zmianę logotypu „Marvel”. Czcionka została lekko „odchudzona”, co najłatwiej zauważyć porównując wycięcia litery „A”, „R”, czy wcięcie „V”. Wytwórnia zafundowała sobie też nową czołówkę z całkiem przyjemną muzyką, która jest dziełem Briana Tylera.

Zmiana logo Marvel nie jest być może spektakularnym rebrandingiem, ale myślę, że i takie drobne liftingi warto odnotowywać i dostrzegać, bo kreują one w pewien sposób rynek identyfikacji wizualnych umacniając politykę konserwatywno-tradycyjną w kreowaniu marki. W gruncie rzeczy wydaje mi się, że choć nowe logo Marvel jest bardzo podobne do poprzedniego, udało się uzyskać jakiś świeży powiew w tym znaku.

Skomentuj artykuł