60-letnie dziedzictwo wymaga nowego logo
Krakowski szpital szczyci się swoją 6o-letnią działalnością i jednocześnie zauważa, że dotychczasowy symbol, wprowadzony w latach 80-tych XX wieku, przestał już być znakiem, który w adekwatny sposób podkreślałby dzisiejszy status oraz ambicje placówki. Dyrekcja wraz z zespołem pracowników postanowiła przeprowadzić gruntowne odświeżenie na płaszczyźnie wizualnej komunikacji marki.
Szerokie zaangażowanie w celu odświeżenia wizerunku
Proces opracowania nowego systemu wizualnego został przeprowadzony przez pracowników instytucji. Na stronie internetowej szpitala czytamy, że prace trwały kilka miesięcy i składały się z różnych etapów, w tym między innymi ze zbierania opinii, projektowania, testowania różnych wersji znaku czy finalnej ankiety, która wyłoniła ostateczny wzór.
Głównym celem zrealizowanych działań było szeroko pojęte odświeżenie wizerunku i wprowadzenie nowych wizualnych standardów.
– Zdecydowaliśmy się na zmianę logo i identyfikacji wizualnej, aby odświeżyć wizerunek naszego Szpitala i lepiej odzwierciedlić naszą wspólną misję. Nowe logo symbolizuje opiekę i zaufanie oraz, co najważniejsze – nawiązuje do naszej tradycji. Dzięki tej przemianie chcemy również zwiększyć rozpoznawalność w środowisku medycznym oraz wśród społeczności, której służymy – czytamy w oficjalnym komunikacie instytucji.
Nowe logo ze znanym przesłaniem
Wyłonione i zatwierdzone przez dyrekcję logo niesie według autorów to samo, znane już odbiorcom przesłanie, ale w odświeżonej i przyjaźniejszej formie. Mottem szpitala jest hasło „Życie dziecka dobrem najwyższym”.
Nowe logo Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie porządkuje obszary sygnetu i logotypu. Nazwa placówki stała się integralną częścią znaku o ustandaryzowanej typografii i nie będzie przybierać różnych form, tak jak bywało to do tej pory. Ponadto dla celów eksploatacyjnych przewidziano także kilka wariantów nowego wzoru, które mają ułatwić komunikację marki.
Identyfikacja podkreślająca charakter szpitala
Oprócz logo, instytucja wdraża także całkowicie nową identyfikację wizualną. Zakłada ona czystszą estetykę, lepszą symetrię i jaśniejszy kolor przewodni. Rozszerzeniu uległa paleta kolorów uzupełaniających, której zadaniem jest wykreowanie „bardziej miękkiego” wizerunku i lepsze komunikowanie misji krakowskiej placówki. Wszystkie te działania mają podkreślać charakter szpitala i jego skupienie się na najmłodszych.
Zaplanowane wdrożenie
Przeprowadzone odświeżenie Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie będzie sukcesywnie wdrażane w życie. Zgodnie z deklaracjami, nowe logo oraz elementy identyfikacji wizualnej wkrótce pojawią się w kanałach internetowych, materiałach promocyjnych, w obrębie budynków szpitala oraz we wszystkich innych obszarach działalności.
Dyrekcja zapewnia, że wszystkie działania związane ze zmianą zostały starannie zaplanowane i nie wpłyną negatywnie na pacjentów czy funkcjonowanie instytucji.
Źródło materiałów: Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie