Reklama

Królewska marka Wawel odświeża logo i stawia na tradycję

Zmiana logo marki Wawel
Producent słodyczy Wawel zaprezentował nowe logo, będące częścią odświeżenia całej identyfikacji wizualnej tej popularnej marki. Razem ze znakiem przedstawiono także sylwetkę nowego dyrektora marketingu firmy.

Nowa strategia i powrót do korzeni

Zgodnie z opublikowanymi informacjami marka planuje szersze zmiany w swojej komunikacji, których podstawą ma być powrót do korzeni. Większy akcent będzie kłaść na jakość, królewskość i czekoladowość, a więc cechy wynikające z wieloletniej tradycji producenta. W realizacji tego celu pomóc ma jej odświeżona identyfikacja wizualna.

Więcej brązu i korona w znaku

W nowym języku wizualnym firma chce jeszcze bardziej niż do tej pory skupić się wokół barwy brązowej, jako naturalnego skojarzenia z czekoladą i kolorystycznej tradycji firmy. Logo Wawelu zyskało ponadto koronę, aby mocniej podkreślić wspomnianą królewskość oraz rok rozpoczęcia działalności. Oba elementy sugerują, że długa i bogata historia istnienia marki ma być komunikowana już w samym znaku.

Wdrażanie zmian pod okiem nowego dyrektora

Nad zadaniem skutecznego wdrożenia zmiany czuwać będzie Dariusz Chwierut, który na stanowisku dyrektora marketingu marki Wawel zastąpił Monikę Kowalewską. W informacjach prasowych znajdujemy wzmiankę, że już wcześniej pracował on dla marki Wawel, a także dla innych brandów FMCG, takich jak Bakoma, Tiger czy Beskidzkie.

Nowe logo marki Wawel - zmiana 2022
Odświeżone opakowania czekolady Wawel z nowym logo marki
Oprócz znaku zaprezentowano jedynie odświeżone opakowania czekolady Wawel

Opinia o zmianie marki Wawel

Wawel sięga po bezpieczne narzędzie wzmocnienia marki jakim jest ewolucyjny lifting. Niestety brakuje bardziej konkretnych informacji jak i samych materiałów wizualnych, które pozwoliłyby na nieco szerszą analizę. Prezentacja samego znaku i odświeżonego opakowania czekolady to trochę mało.

Biorąc pod uwagę samo tylko nowe logo uważam, że przeprojektowanie wyszło bardzo elegancko. Powiedziałbym nawet, że już w samym znaku widać wartości, o których firma wspomniała w informacji prasowej – królewski charakter i skojarzenia z czekoladą. Na te ostatnie ogromny wpływ na pewno ma obecny wizerunek marki, ale to dobrze, że zostają podtrzymane i nikt z decydentów nie miał zamiaru się od nich odcinać. Co więcej, mają być wzmacniane, w czym nowe odcienie brązów przeszkadzać na pewno nie będą, a wręcz przeciwnie.

Logo zostało uproszczone, pozbyto się z niego gradientów, refleksów i delikatnych poświat w tle. Nowy wzór jest nie tylko bardziej płaski, ale zyskał również na zwartości wszystkich elementów. Do tego stał się bardziej czytelny. W małych rozmiarach problematyczna może być jedynie wielkość roku założenia, ale wierzę, że w większości przypadków uda się uniknąć problemów z jego czytelnością, chociażby poprzez opracowanie i stosowanie wersji alternatywnej, bez daty.

Odświeżenie producenta słodyczy jest komunikowane jako szeroka zmiana komunikacji, jednak w chwili obecnej na pewno nie nazwałbym jej rebrandingiem. Firma przedstawiła też zbyt mało informacji i konkretów, żeby można było wydać nawet powierzchowną, ale szerszą ocenę całej operacji. Musimy zatem poczekać i zobaczyć jak to przeprojektowanie będzie wdrażane w życie. Na razie zapowiada się dobrze. Ciekaw jestem czy, w jakim stopniu i jak szybko zostanie zauważone przez rynek.

KK

Źródło: Wawel