Szukaj

Reklama

Lancia odradza się i prezentuje nowe logo marki

Rebranding Lancii - nowe logo 2022
Włosi reaktywują należącą do koncernu Stellantis markę Lancia. Producent zaprezentował odświeżone wzornictwo oraz logo, które od 2024 roku będzie pojawiać się na nowych pojazdach.
Reklama

Nowy Ypsilon ma odrodzić markę

Lancia od lat jest uśpioną marką Stellantisu oferując tylko jeden model samochodu, dostępny w dodatku jedynie na włoskim rynku. Ypsilon, o którym mowa zostanie poddany odświeżeniu, a jego nowa wersja zadebiutuje w 2024 roku. To właśnie wtedy na masce Lancii pierwszy raz pojawi się również nowe logo.

Koncern chce reaktywować włoskiego producenta, który razem z Alfą Romeo i samochodami DS ma tworzyć grupę marek premium dostępnych w całej Europie. W związku z tymi planami, po nowym Ypsilonie opracowane zostaną jeszcze dwa, już elektryczne modele – Aurelia i Delta.

Nowe logo Lancii przełamuje minimalistyczny trend

Odświeżone logo Lancii jest o tyle ciekawe, że nie zostało spłaszczone wzorem wielu innych motoryzacyjnych marek, które ostatnich latach zmieniały swoje znaki. Projektanci zdecydowali się utrzymać trójwymiarowy styl, połyski czy chromowane elementy. Tarcza nie została również pozbawiona występującego w nim niebieskiego koloru.

Nowe logo Lancii 2022
Ewolucja logo Lancii
Lancia ma nowe logo
Detale nowego emblematu Lancii
Rzeźba Pu+Ra Lancia 2022
Pu+Ra Lancia nowy styl marki
Design Lancii inspirowany modą i architekturą

Tradycja i nowoczesność

Mimo technicznej złożoności można zauważyć, że znak został nieco unowocześniony. Obręcze są cieńsze i prostsze, a nazwa została przedstawiona zupełnie nowym, bezszeryfowym krojem.

Wewnątrz tarczy pojawia się także wyraźniejsze odniesienie do lancy i flagi, które występowały w emblematach od 1911 do 2006 roku. Wzór wyraźnie nawiązuje do logo wprowadzonego w 1957 roku i można powiedzieć, że jest jedno nowoczesną wersją.

Nowe logo Lancii łączy zatem nowoczesność z wieloletnią tradycją, ale wśród innych producentów samochodów wyróżnia się tym, że robi to bez czerpania z minimalistycznego trendu spłaszczania.

Manifestacja nowego wzornictwa

Podczas prezentacji odświeżonego logo zaprezentowano także specyficzną rzeźbę, która ma symbolizować nowe wzornictwo marki. Nie jest to model samochodu, a jedynie zapowiedź tego z jakich kształtów będą czerpać projektanci pojazdów.

Wyznaczony kierunek został nazwany Pu+Ra od słów Pure i Radical (czysty i radykalny). Pojęcia te według producenta definiują styl, który będzie miękki, czysty i zmysłowy, a jednocześnie prosty oraz radykalny. Inspiracją do jego stworzenia była włoska moda oraz architektura.

Źródło: Stellantis
Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
A.Mason
A.Mason
5 grudnia 2022 03:54

Doceniam zmianę i pójście trochę pod prąd trendom… ale… chyba zlikwidowałbym ten masz, który nijak mi nie pasuje w tym wzornictwie, ale i tak mniej mnie drażni od cienia dolnej części loga. I to dosłownie drażni.