LG kultową marką
W kwietniu 2021 południowokoreański koncern ogłosił wycofanie się z rynku smartfonów, a niemalże dokładnie 2 lata po tej decyzji zaprezentował kolejną zmianę, tym razem wizerunkową. LG, które przez wiele lat wypracowało sobie miano jednego z najlepiej rozpoznawalnych brandów elektronicznych chce się stać „marką kultową”, która będzie „kochana przez klientów z różnych krajów i pokoleń”. W realizacji tego celu pomóc ma wizualne odświeżenie.
Nowe logo LG ma trafiać do większej liczby klientów
Nowy znak LG jest uproszczeniem dotychczasowego symbolu, z którego usunięto okrągłą tarczę w tle, wyeliminowano wypukłości i zmieniono odcień czerwonej barwy. Konstrukcja została przystosowana także do lepszej eksploatacji w warunkach cyfrowych, między innymi poprzez animacje ożywiające logo. Na potrzeby większego przykuwania uwagi w projekcie zdefiniowano 8 unikalnych ruchów znaku, takich jak kiwanie głową, mruganie czy obrót.
LG Active Red to nowy kolor emocji
Odświeżona identyfikacja wizualna LG będzie bazować na nowej palecie barw, w której wiodącą rolę przypisano żywej czerwonej barwie, nazwanej LG Active Red. Dzięki temu marka ma być bardziej zauważalna, ale nowa czerwień ponadto ją odmładza i wprowadza do komunikacji wizualnej więcej dynamiki.
Projektanci zadbali także o typografię wiodącego hasła LG, którym pozostaje „Life’s Good”. Na reklamach i innych nośnikach pojawi się ono w nowym kroju, który według przekazów medialnych jest inspirowany kształtami produktów LG. Uczciwie trzeba jednak przyznać, że patrząc na slogan w odświeżonym wydaniu, tłumaczenie to wydaje się bardziej chwytem marketingowym, niż rzeczywistą próbą zaprojektowania liter według przytaczanej koncepcji.
Reklama Sprawdź opinie o firmach świadczących usługi PR na Gowork.pl
Globalna spójność marki LG
Zgodnie z komentarzem prezesa LG Electronics, Williama Cho, spójna i silna strategia marki pozwoli koncernowi lepiej komunikować wartości firmy i jej unikalną tożsamość. Oprócz tego odświeżenie ma za zadanie spopularyzować markę szczególnie wśród młodszego pokolenia konsumentów, zaliczanego do tak zwanej generacji Z.
W związku z powyższymi planami i mając na uwadze troskę o spójność komunikacji, Koreańczycy planują stosunkowo szybkie wprowadzenie zmiany w skali globalnej, które ma zostać zakończone najpóźniej w ciągu roku.
Źródło: LG