Kontrowersyjne odświeżenie jest… zabawne?
Lidl wprowadził nowe opakowania między innymi w Belgii, Holandii, a także w Polsce. Kontrowersyjny projekt został opisany przez media branży spożywczej i handlowej, a w artykułach pojawia się wypowiedź przedstawicielstwa sieci Lidl, które nie widzi w tych wzorach niczego niestosownego.
Okazuje się, że według rzeczniczki belgijskiego oddziału Lidla nowy wzór opakowań napojów Freeway stanowi po prostu „zabawny rebranding”.
– To zabawny rebranding i chociaż prawdą jest, że kolory są rozpoznawalne dla klienta, nie sądzę, że mogłoby to spowodować problemy – przytacza słowa Isabelle Colbrandt portal dlahandlu.pl.
Podobieństwo jest ewidentne. I celowe
Podobieństwo odświeżonych opakowań Freeway do napojów koncernu Coca-Cola jest ewidentne. Świadomość tego faktu mają nie tylko konsumenci, eksperci, ale także kierownictwo niemieckiego dyskontu.
Czy Coca-Cola pozwie Lidl za zbytnie podobieństwo?
Sytuacja nie przeszła niezauważona także w środowisku światowego giganta. Jak podają media, prawnicy Coca-Cola aktualnie „zastanawiają się” czy i jaką reakcję podjąć na działania Lidla.
Katia De Clerq, belgijska specjalistka ds. własności intelektualnej uważa, że Coca-Cola mogłaby wygrać spór sądowy, ponieważ rebranding napojów Freeway jest problematyczny nie tylko w obszarze własności intelektualnej, lecz również w zakresie uczciwej konkurencji.
Amerykański koncern nie zdecydował jeszcze o podjęciu kroków prawnych, ponieważ kierownictwo kalkuluje czy ewentualny proces sądowy nie przysporzy Lidlowi zbyt wiele medialnego rozgłosu, na którym sieć mogłaby więcej zyskać niż stracić.
Źródła: RetailDetail.eu, dlaHandlu.pl