Reklama

Zareklamuj się na Branding Monitorze! Sprawdź ofertę ważną tylko do końca lipca 2025. Zobacz ofertę

Lidl stąpa po cienkim lodzie. Nowe opakowania napojów Freeway są plagiatem?

Udostępnij ten artykuł

Lidl - rebranding napojów Freeway
Lidl odświeżył niedawno opakowania napojów marki własnej Freeway. Ich wygląd od razu zwrócił uwagę klientów i mediów. To dlatego, że nowe butelki napojów Freeway są łudząco podobne do produktów globalnego producenta.

Kontrowersyjne odświeżenie jest… zabawne?

Lidl wprowadził nowe opakowania między innymi w Belgii, Holandii, a także w Polsce. Kontrowersyjny projekt został opisany przez media branży spożywczej i handlowej, a w artykułach pojawia się wypowiedź przedstawicielstwa sieci Lidl, które nie widzi w tych wzorach niczego niestosownego.

Okazuje się, że według rzeczniczki belgijskiego oddziału Lidla nowy wzór opakowań napojów Freeway stanowi po prostu „zabawny rebranding”.

– To zabawny rebranding i chociaż prawdą jest, że kolory są rozpoznawalne dla klienta, nie sądzę, że mogłoby to spowodować problemy – przytacza słowa Isabelle Colbrandt portal dlahandlu.pl.

Podobieństwo jest ewidentne. I celowe

Podobieństwo odświeżonych opakowań Freeway do napojów koncernu Coca-Cola jest ewidentne. Świadomość tego faktu mają nie tylko konsumenci, eksperci, ale także kierownictwo niemieckiego dyskontu.

Nowe opakowania Freeway - rebranding Lidl
Nowe wzory opakowań napojów marki własnej Freeway, które pojawiły się także w polskich placówkach Lidl.
Opakowania Freeway po rebrandingu
Nowe opakowania napojów Freeway są podobne do etykiet produktów Coca-Cola.

Czy Coca-Cola pozwie Lidl za zbytnie podobieństwo?

Sytuacja nie przeszła niezauważona także w środowisku światowego giganta. Jak podają media, prawnicy Coca-Cola aktualnie „zastanawiają się” czy i jaką reakcję podjąć na działania Lidla.

Katia De Clerq, belgijska specjalistka ds. własności intelektualnej uważa, że Coca-Cola mogłaby wygrać spór sądowy, ponieważ rebranding napojów Freeway jest problematyczny nie tylko w obszarze własności intelektualnej, lecz również w zakresie uczciwej konkurencji.

Amerykański koncern nie zdecydował jeszcze o podjęciu kroków prawnych, ponieważ kierownictwo kalkuluje czy ewentualny proces sądowy nie przysporzy Lidlowi zbyt wiele medialnego rozgłosu, na którym sieć mogłaby więcej zyskać niż stracić.

Źródła: RetailDetail.eu, dlaHandlu.pl

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Informacje