Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Lidl stąpa po cienkim lodzie. Nowe opakowania napojów Freeway są plagiatem?

Udostępnij ten artykuł

Lidl - rebranding napojów Freeway
Lidl odświeżył niedawno opakowania napojów marki własnej Freeway. Ich wygląd od razu zwrócił uwagę klientów i mediów. To dlatego, że nowe butelki napojów Freeway są łudząco podobne do produktów globalnego producenta.

Kontrowersyjne odświeżenie jest… zabawne?

Lidl wprowadził nowe opakowania między innymi w Belgii, Holandii, a także w Polsce. Kontrowersyjny projekt został opisany przez media branży spożywczej i handlowej, a w artykułach pojawia się wypowiedź przedstawicielstwa sieci Lidl, które nie widzi w tych wzorach niczego niestosownego.

Okazuje się, że według rzeczniczki belgijskiego oddziału Lidla nowy wzór opakowań napojów Freeway stanowi po prostu „zabawny rebranding”.

– To zabawny rebranding i chociaż prawdą jest, że kolory są rozpoznawalne dla klienta, nie sądzę, że mogłoby to spowodować problemy – przytacza słowa Isabelle Colbrandt portal dlahandlu.pl.

Podobieństwo jest ewidentne. I celowe

Podobieństwo odświeżonych opakowań Freeway do napojów koncernu Coca-Cola jest ewidentne. Świadomość tego faktu mają nie tylko konsumenci, eksperci, ale także kierownictwo niemieckiego dyskontu.

Nowe opakowania Freeway - rebranding Lidl
Nowe wzory opakowań napojów marki własnej Freeway, które pojawiły się także w polskich placówkach Lidl.
Opakowania Freeway po rebrandingu
Nowe opakowania napojów Freeway są podobne do etykiet produktów Coca-Cola.

Czy Coca-Cola pozwie Lidl za zbytnie podobieństwo?

Sytuacja nie przeszła niezauważona także w środowisku światowego giganta. Jak podają media, prawnicy Coca-Cola aktualnie „zastanawiają się” czy i jaką reakcję podjąć na działania Lidla.

Katia De Clerq, belgijska specjalistka ds. własności intelektualnej uważa, że Coca-Cola mogłaby wygrać spór sądowy, ponieważ rebranding napojów Freeway jest problematyczny nie tylko w obszarze własności intelektualnej, lecz również w zakresie uczciwej konkurencji.

Amerykański koncern nie zdecydował jeszcze o podjęciu kroków prawnych, ponieważ kierownictwo kalkuluje czy ewentualny proces sądowy nie przysporzy Lidlowi zbyt wiele medialnego rozgłosu, na którym sieć mogłaby więcej zyskać niż stracić.

Źródła: RetailDetail.eu, dlaHandlu.pl

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje