Szukaj

Reklama

Logo Reebok z deltą

Reklama

Jedna z największych firm produkujących odzież i sprzęt sportowy – Reebok zmieniła swoje logo. Rebranding mimo, iż w praktyce dotyczy jedynie używanego symbolu, to całkowicie zmienia wydźwięk tego znaku.

rebranding-nowe-logo-reebok

Niektóre źródła tu  tu podają, że jest to dopiero druga zmiana logo tego ponad 120-letniego koncernu. Czy jednak aby na pewno? Wystarczy wpisać w Google frazę „logo reebok”, aby przekonać się, że używanych przez koncern znaków było znacznie więcej niż trzy. Zmieniały się nie tylko kolory, ale i kształty oraz typografia (chyba najczęściej). Jeszcze lepiej widać to tutaj. Być może niektóre z tych znaków były używane tylko dla konkretnych produktów, jednak mimo to, pisać, iż logo Reebok było zmieniane tylko dwa razy jest moim zdaniem sporym nadużyciem.

nowe-logo-reebok

Do nowego znaku brytyjskiego przedsiębiorstwa należącego obecnie do Adidas AG dodano symbol mający nawiązywać do greckiej litery „delta”. Według dyrektora marketingowego firmy – Matta O’Toole’a – nieprzypadkowa jest jego konstrukcja:

„Reebok Delta to trzy odrębne części, które reprezentują zmiany – fizyczne, mentalne i społeczne – które następują po tym jak przekraczamy swoje limity prowadząc aktywne życie i podejmując wyzwania.”

Czy przekonuje Was takie tłumaczenie? Mnie jakoś nie bardzo. Stworzony znak nie wzbudza we mnie jakiegoś zachwytu. W ogóle dziwi mnie decyzja o rebrandingu, bo przecież poprzednie logo było zupełnie w porządku.

nowe-logo-reebok-szyld-sklep

nowe-logo-reebok-szyld-sklep-2

Oprócz samej figury, nie przemawia do mnie również jej ułożenie. Mimo, że nie ma co do tego reguły, to w tym przypadku sygnet za logotypem wygląda trochę jak na doczepkę. Tak samo można mieć wątpliwości co do położenia wertykalnego figury w stosunku do logotypu.

nowe-logo-reebok-but

Generalnie jestem sceptycznie nastawiony do tego rebrandingu. Mimo, że nowe logo Reebok nadal pozostaje estetyczne i łatwe w eksploatacji, to nie dostrzegam w nim jakiejś konkretnej wartości dodanej. Takie przynajmniej odnoszę wrażenie. Jeśli zaś chodzi o same symbole używane chociażby na produktach, to zdecydowanie bardziej od nowej delty podobał mi się poprzedni sygnet, który potem nie pojawiał się już w logo samego koncernu. Uważam tę zmianę za niepotrzebną, bo czy oprócz chwilowego rozgłosu wniesie ona do identyfikacji wizualnej Reeboka jakąś nową jakość?

Skomentuj artykuł