Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Marketing dla dewelopera – Jak reklamować swoją inwestycję?

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Proces zakupowy mieszkań deweloperskich jest znacznie bardziej skomplikowany niż codzienne zakupy. Wymaga zdecydowanie bardziej zaawansowanej strategii i odpowiednich działań.

Kluczową rolę w tym procesie odgrywa skuteczny marketing dla dewelopera. Efektywna kampania reklamowa dewelopera powinna być starannie przemyślana, dobrze zaplanowana i regularnie monitorowana. W tym artykule przedstawię praktyczne wskazówki na temat efektywnej reklamy dla dewelopera, pokazując, na czym warto się skupić, aby osiągnąć sukces w sprzedaży mieszkań.

Fundamenty strategii marketingowej dewelopera

Czy planując budowę nowych mieszkań, wiesz, kto będzie ich docelowym nabywcą? Określiłeś swoją grupę docelową? Brak znajomości grupy, do której chcesz trafiać ze swoim produktem to poważny błąd. Bez tego osiągnięcie sukcesu w sprzedaży mieszkań jest znacznie trudniejsze. Nadal jest szansa, że uda Ci się sprzedać mieszkania, ale efekt może być dla Ciebie niezadowalający. W takiej sytuacji sprzedaż nieruchomości może odbywać się kosztem dużego budżetu reklamowego, a co za tym idzie, Twój zysk z inwestycji będzie znacznie mniejszy. Jak więc widzisz, nie warto zaniechać określenia grupy odbiorców. Przecież to właśnie, o jak największy zysk głównie chodzi, kiedy podejmujesz się inwestycji deweloperskiej.

Przedstawię Ci przykład klienta, który zwrócił się do mnie z prośbą o stworzenie marki jego firmy deweloperskiej, uwzględniając małe religijne akcenty oraz z myślą o rodzinach z dziećmi. Na podstawie tych informacji zaprojektowaliśmy odpowiednie logo i nazwę. Jaki był rezultat? Dzięki temu, że klient dokładnie wiedział, dla kogo buduje, otrzymał spójną identyfikację wizualną, co ułatwiło skuteczne dotarcie do odpowiednich odbiorców.

Odpowiednia strategia marketingowa pozwala nam zdefiniować grupę docelową, zaplanować i wdrożyć właściwe treści oraz przekazać kluczowe wartości w sposób, który trafi do potencjalnych klientów. Pozwala to prowadzić trafione działania, które nie przepalają budżetu reklamowego.

Skuteczne metody reklamy dla dewelopera w Internecie

Które kanały reklamowe są najlepsze dla promocji mieszkań deweloperskich? To zależy od grupy docelowej i zaplanowanej strategii marketingowej. Najczęściej wykorzystywane są reklamy Google oraz Facebook Ads. Ważne jest jednak, aby marketingowiec potrafił uzasadnić wybór tych kanałów.

Skuteczna reklama wymaga implementacji narzędzi analitycznych na stronie internetowej. Strona docelowa dewelopera powinna odpowiadać na najważniejsze pytania klientów, takie jak lokalizacja inwestycji, materiały budowlane, harmonogram budowy czy komunikacja w okolicy.

Strona internetowa jest podstawowym i najważniejszym kanałem sprzedaży dla dewelopera. Dlaczego? Ponieważ pozwala na bezpośredni kontakt z klientem oraz szybkie reagowanie na jego zapytania. Automatyzacja procesu kontaktu zwiększa efektywność obsługi i zadowolenie klientów. Jeśli będziesz sprawnie odpowiadał na pytania klientów i zbijał ich obiekcje, znacznie zwiększysz szansę na skuteczną sprzedaż. Jest to świetna okazja, żeby wyróżnić się spośród konkurencji. Jakość obsługi klienta może być kluczowa dla sukcesu Twojej inwestycji deweloperskiej.

Marketing offline dla dewelopera. Dlaczego wciąż warto stosować banery reklamowe?

Banery reklamowe w okolicach inwestycji to wciąż skuteczna metoda promocji. Mogą one dotrzeć do osób pracujących w pobliżu lub mieszkańców, którzy mogą polecić inwestycję znajomym czy rodzinie. Banery budują rozpoznawalność marki i są dobrym uzupełnieniem działań online. Dzięki banerom reklamowym możesz dotrzeć do innych osób niż te, do których kierujesz swoje reklamy w Internecie. Umieszczanie banerów reklamowych na pewno nie zaszkodzi Twojej inwestycji, a jest szansa, że dotrzesz do dodatkowych potencjalnych klientów.

Portale ogłoszeniowe – czy warto wykorzystywać je do sprzedaży inwestycji?

Umieszczanie ofert na portalach takich jak Otodom czy Olx to popularna praktyka przy sprzedaży mieszkań. Jest to dobra praktyka, z której warto korzystać. Istnieją jednak powody, dla których nie jest to najskuteczniejsza metoda i o tym opowiem dalej.

Na portalach ogłoszeniowych nie masz kontroli nad ruchem użytkowników ani możliwości analizy ich zachowań. Lepsze efekty daje kierowanie ruchu na własną stronę internetową, gdzie możesz stosować narzędzia retargetingu i analizy. Na swojej stronie internetowej po zainstalowaniu odpowiednich narzędzi, masz możliwość, aby przypomnieć się osobie, która odwiedziła Twoją ofertę np. na Facebooku. Może to spowodować, iż taka osoba skontaktuje się z Twoim działem sprzedaży.

Na stronie dewelopera masz zdecydowanie więcej możliwości, aby atrakcyjnie przedstawić ofertę. Ludzie „kupują oczami”, a strona www daje Ci możliwość wzbogacenia oferty o ciekawe grafiki i animacje. Ponadto umieszczanie oferty na portalach nie buduje tożsamości dewelopera i nie daje możliwości budowania relacji z klientami, a to może być kluczowe, żeby wyróżnić się z tłumu i przekonać do siebie potencjalnego nabywcę.

Wykorzystanie biur nieruchomości w reklamie dewelopera

Musisz pamiętać, że pracownicy biura nieruchomości to przeważnie dobrzy sprzedawcy, ale nie marketingowcy. Marketing to nie to samo, co sprzedaż! Rolą marketingu jest doprowadzenie potencjalnego klienta do Twojego produktu lub usługi. Dopiero handlowiec, czy to wirtualny w postaci Twojej strony internetowej, czy fizyczny jako sprzedawca, doprowadza do zakupu Twojego produktu.

Biuro nieruchomości nie stworzy dla Ciebie strony internetowej, nie opracuje strategii marketingowej, nie zaprojektuje lejka marketingowego ani nie skonfiguruje i nie przeanalizuje kampanii reklamowej dewelopera w odpowiednich kanałach. Praca biura, poza prezentowaniem nieruchomości, zazwyczaj ogranicza się do dodania oferty na swojej stronie internetowej oraz na portalach ogłoszeniowych.

W zależności od skali Twojej inwestycji deweloperskiej warto rozważyć utworzenie wewnętrznego działu sprzedaży, zatrudniając 2-3 osoby do prezentowania nieruchomości i kontaktu z klientami. Jeśli na razie nie możesz sobie na to pozwolić, korzystanie z pośrednika nieruchomości jest wciąż dobrym rozwiązaniem! Na rynku jest wielu rzetelnych pośredników, którzy skutecznie pomogą w sprzedaży.

Pamiętaj jednak, że podobnie jak w przypadku portali ogłoszeniowych, korzystanie z biur nieruchomości nie przyczynia się do wzrostu rozpoznawalności Twojej marki deweloperskiej ani budowania bazy odbiorców na przyszłość. Bez tych elementów trudno jest zdobyć zaufanie klientów, co sprawia, że reklama dewelopera jest mniej skuteczna.

Podsumowanie

Kluczowym elementem skutecznej reklamy dewelopera jest dobrze przemyślana strategia marketingowa. Określenie grupy docelowej, wybór odpowiednich kanałów reklamowych oraz analiza konkurencji to fundamenty sukcesu. Różnorodne metody promocji, takie jak reklamy online, banery reklamowe, czy współpraca z biurami nieruchomości, powinny być starannie dobrane i skoordynowane, aby zwiększyć efektywność sprzedaży mieszkań deweloperskich. Dzięki tym wskazówkom poprawisz efektywność swoich działań marketingowych i zwiększysz sprzedaż swoich inwestycji.

Nie zapominaj o budowaniu zaufania i relacji ze swoimi klientami. Dobry marketing dla dewelopera uwzględnia działania, które prowadzą do budowania tożsamości Twojej marki i zdobywania zaufania potencjalnych klientów. Jeśli nabywcy poczują, że o nich dbasz i jesteś autentyczny, to znacząco zwiększysz szansę na sukces swojej inwestycji!

Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Branding newsy